Tyska Turistbyrån

Internationella reseindustrin till Wiesbaden för GTM 2019 - Tysklands största incomingworkshop

Dela
Från 12 till 14 maj kommer runt 500 representanter från den internationella reseindustrin från 51 länder till Wiesbaden med anledning av den 45:e GTM Germany Travel Mart™. Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) arrangerar GTM årligen i samarbete med växlande partnerregioner och -städer. Delstaten Hessens huvudstad Wiesbaden har varit värd för arrangemanget både år 1977 och 2005 så det blir tredje gången gillt i år.
Presskonferens inför GTM Germany Travel Mart™ 2019 i Wiesbaden:
Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus, Dr. Oliver Franz, borgmästare och finanschef för delstatshuvudstaden Wiesbaden och Folke Mühlhölzer, företagsledningens ordförande för HA Hessen Agentur GmbH. Copyright: Oliver Hebel
Presskonferens inför GTM Germany Travel Mart™ 2019 i Wiesbaden: Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus, Dr. Oliver Franz, borgmästare och finanschef för delstatshuvudstaden Wiesbaden och Folke Mühlhölzer, företagsledningens ordförande för HA Hessen Agentur GmbH. Copyright: Oliver Hebel

GTM är den viktigaste B2B-plattformen för Tysklands incomingturism. Eventets kärna är den två dagar långa workshop som hålls i det nyinvigda kongresscentret RheinMain CongressCenter. Runt 300 utställare från hotell- och transportbranschen samt lokala och regionala turismorganisationer presenterar sina produkter för en internationell branschpublik bestående av runt 500 key account manager från den internationella reseindustrin och medierepresentanter från Tysklands mest betydande källmarknader. Deltagarna har möjlighet att knyta nya kontakter och fördjupa bestående affärsrelationer, utbyta erfarenheter med andra inom branschen och sluta affärsavtal med de tyska utställarna.

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– Digitalisering, hållbarhet samt behovsinriktad produktutveckling och infrastruktur är turismbranschens centrala utmaningar i den internationella konkurrensen. Reselandet Tyskland ligger långt fram i utvecklingen av dessa punkter. GTM är en utmärkt plattform för att presentera våra produkter för den internationella reseindustrin och för att ytterligare stärka tysk incomingturisms framgångar.

Attraktivt program och kompakt information för multiplikatorer

Under totalt nio olika pre convention-turer innan GTM:s officiella invigning får de internationella gästerna lära känna utvalda turismprodukter inom ramen för de tematiska tyngdpunkterna. Ett konferensprogram informerar om aktuella trender och utvecklingar inom den tyska turismbranschen. Vid den officiella invigningen och under värdaftonen bjuds deltagarna på en representativ uppvisning av tysk gästfrihet.

Effektivt event för tyska små och medelstora företag

DZT utvecklade konceptet för GTM år 1972 och formatet har sedan dess kontinuerligt vidareutvecklats. Petra Hedorfer: ”Den tyska turismbranschen utgörs främst av små och medelstora företag med konkurrerande destinationer och distributionsvägar. GTM är en möjlighet för dem att på ett effektivt sätt kunna presentera sina produkter för internationella beslutsfattare.” Enligt en enkät som utfördes efter GTM 2018 var 98 procent av de tyska utställarna mycket nöjda eller nöjda med sin presentation på eventet. Eventet resulterade i att många affärsavtal slöts och tack vare detta säger sig 83 procent av deltagarna ha för avsikt att också delta i GTM 2019.

Green Event

Sedan 2012 har DZT arrangerat GTM som ett så kallat green event, och även årets evenemang går i hållbarhetens tecken. Som ett led i detta CO2-kompenseras de internationella deltagarnas resor, all catering kommer från lokala producenter, det förekommer ingen användning av engångsglas, -tallrikar och -bestick, och man använder sig av kollektivtrafik för persontransporter. GTM 2019 har tilldelats kvalitetsmärkningen Green Note.

Läs gärna mer om reselandet Tyskland och Wiesbaden.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Presskonferens inför GTM Germany Travel Mart™ 2019 i Wiesbaden:
Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus, Dr. Oliver Franz, borgmästare och finanschef för delstatshuvudstaden Wiesbaden och Folke Mühlhölzer, företagsledningens ordförande för HA Hessen Agentur GmbH. Copyright: Oliver Hebel
Presskonferens inför GTM Germany Travel Mart™ 2019 i Wiesbaden: Petra Hedorfer, styrelseordförande för Deutsche Zentrale für Tourismus, Dr. Oliver Franz, borgmästare och finanschef för delstatshuvudstaden Wiesbaden och Folke Mühlhölzer, företagsledningens ordförande för HA Hessen Agentur GmbH. Copyright: Oliver Hebel
Ladda ned bild

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye