Internationella reseindustrin till Wiesbaden för GTM 2019 - Tysklands största incomingworkshop
GTM är den viktigaste B2B-plattformen för Tysklands incomingturism. Eventets kärna är den två dagar långa workshop som hålls i det nyinvigda kongresscentret RheinMain CongressCenter. Runt 300 utställare från hotell- och transportbranschen samt lokala och regionala turismorganisationer presenterar sina produkter för en internationell branschpublik bestående av runt 500 key account manager från den internationella reseindustrin och medierepresentanter från Tysklands mest betydande källmarknader. Deltagarna har möjlighet att knyta nya kontakter och fördjupa bestående affärsrelationer, utbyta erfarenheter med andra inom branschen och sluta affärsavtal med de tyska utställarna.
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Digitalisering, hållbarhet samt behovsinriktad produktutveckling och infrastruktur är turismbranschens centrala utmaningar i den internationella konkurrensen. Reselandet Tyskland ligger långt fram i utvecklingen av dessa punkter. GTM är en utmärkt plattform för att presentera våra produkter för den internationella reseindustrin och för att ytterligare stärka tysk incomingturisms framgångar.
Attraktivt program och kompakt information för multiplikatorer
Under totalt nio olika pre convention-turer innan GTM:s officiella invigning får de internationella gästerna lära känna utvalda turismprodukter inom ramen för de tematiska tyngdpunkterna. Ett konferensprogram informerar om aktuella trender och utvecklingar inom den tyska turismbranschen. Vid den officiella invigningen och under värdaftonen bjuds deltagarna på en representativ uppvisning av tysk gästfrihet.
Effektivt event för tyska små och medelstora företag
DZT utvecklade konceptet för GTM år 1972 och formatet har sedan dess kontinuerligt vidareutvecklats. Petra Hedorfer: ”Den tyska turismbranschen utgörs främst av små och medelstora företag med konkurrerande destinationer och distributionsvägar. GTM är en möjlighet för dem att på ett effektivt sätt kunna presentera sina produkter för internationella beslutsfattare.” Enligt en enkät som utfördes efter GTM 2018 var 98 procent av de tyska utställarna mycket nöjda eller nöjda med sin presentation på eventet. Eventet resulterade i att många affärsavtal slöts och tack vare detta säger sig 83 procent av deltagarna ha för avsikt att också delta i GTM 2019.
Green Event
Sedan 2012 har DZT arrangerat GTM som ett så kallat green event, och även årets evenemang går i hållbarhetens tecken. Som ett led i detta CO2-kompenseras de internationella deltagarnas resor, all catering kommer från lokala producenter, det förekommer ingen användning av engångsglas, -tallrikar och -bestick, och man använder sig av kollektivtrafik för persontransporter. GTM 2019 har tilldelats kvalitetsmärkningen Green Note.
Läs gärna mer om reselandet Tyskland och Wiesbaden.
Nyckelord
Kontakter
Gustav SvärdPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85gustav.svaerd@germany.travelBilder
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum