Intresset för onlinekurser och utbildningar utomlands ökar

Mängder av nya intressen inom massor av olika områden har fötts den senaste tiden. Ett av alla dessa intressen är den att vilja förkovra sig inom ett eller flera nya områden. Intresset för att lära sig nya saker kan grunda sig i att man har en önskan att lära sig för sin egen skull och/eller för att man vill lära sig ett helt nytt yrke.

Studera på dina egna villkor

Wellness och hälsa är ett par av alla områden där intresset är som allra störst för oss svenskar. Idag så är det exempelvis många som intresserar sig för att gå en massageutbildning online precis som intresset även är stort för att åka iväg på en massageutbildning hos Massage & Spa School på Gran Canaria.

"Vi ser ett stort ökande intresse för både våra onlineutbildningar och våra fysiska kurser på plats . Sedan 2020 så erbjuder vi våra engelsktalande elever hela vårt kursutbud både online och på plats på Gran Canaria. Under sommaren 2021 så blev vi även första svenskägda skola att kunna erbjuda samtliga våra utbildningar till massör, idrottsmassör och spaterapeut både helt online och på plats på Gran Canaria på svenska för alla våra svenska och norska elever" säger Andreas Törnstrand som är ägare på Massage & Spa School.

"Just möjligheten att kunna gå sin utbildning efter vad som passar ens eget schema och där man själv helst vill befinna sig samtidigt som man också kan gå utbildningarna till ett riktigt bra pris, är också något som tilltalar många" fortsätter Andreas.

"För andra så kan det däremot passa bättre att skaffa sig en intensivutbildning på plats hos oss i värmen på Gran Canaria och där man istället har möjligheten att kunna kombinera studier ihop med sol och bad. Även här så har man möjligheten att starta sin utbildning efter vad som passar en bäst. En ytterligare stark bidragande orsak till att vi växer så att det knakar är att vi både erbjuder kurser för husbehov precis som vi också erbjuder kvalitativa yrkesutbildningar till våra elever" avslutar Andreas.

Yrken som det alltid finns en stor efterfrågan på

Just utbildningar inom exempelvis massage, hälsa, träning och skönhet är också utbildningar som man alltid bär med sig oavsett vart i världen som man önskar bo och arbeta i, nu och i framtiden. Dessa nyss nämnda områden är också "heta yrken" som det alltid finns en stor efterfrågan på från både arbetsgivare och kunder.

Utöver detta så ska det också tilläggas att dessa yrken även passar alldeles utmärkt med att  kunna starta sin egen verksamhet inom precis som de också är som klippt och skurna med att kunna ha som en deltidstjänst utöver sitt redan befintliga yrke.

Det ska Sverige göra för att ta sig till fotbolls-VM 202224.1.2022 14:34:26 CET | Pressmeddelande

Under 21 november-18 december 2022 så arrangeras VM i fotboll med Qatar som värdland. Frågan är om det kommer att bli ett fotbolls-VM med ett "som vanligt" svenskt deltagande eller inte. Det första hindret som behöver övervinnas för att vi ska kunna få en blågul vinterfest i Qatar 2022 står Tjeckien för. 24 mars 2022 så tar Sverige emot Tjeckien på nationalarenan Friends i Solna, vilket också är en match som Sverige måste vinna. Playoffmötet mot Tjeckien avgörs inte som tidigare i dubbelmöten på hemma- respektive bortaplan utan ska avgöras på en enda match.

Allt fler vill åka på hälso- och träningsresa utomlands23.12.2021 19:20:16 CET | Pressmeddelande

Nu när vaccinationspasset är här sedan en tid tillbaka samt att allt flera har fått sina dubbla vaccinationsdoser så ökar också resandet inom Europa. Att vi svenskar är ett folk som älskar att resa till ett varmt och skönt klimat är ingen större nyhet och nu när resandet har börjat att komma igång igen så är det också många som vill resa till länder som exempelvis Spanien och Grekland.