Investering med appar – här för att stanna!

Investerings appar är det nya normala inom investerings världen, men också bland privata investerare. De flesta stora banker och investeringskonton ger dig möjligheten att ladda ner deras app för att kunna hålla koll på din portfolie, samt köpa och sälja aktier via mobilen var du än är. Detta har varit en stor förändring i aktiemarknaden, speciellt då unga inblandar sociala medier i aktie spelet.

Att använda sig av en aktie app gör det möjligt att sköta ens affärer oberoende på var man befinner sig. Du är inte längre beroende av en dator. Detta för med sig massa positiva aspekter, men också aspekter som flera i investerings världen tycker är negativa. Det har blivit dags att välkomna den nya mobil investeraren.

Sociala mediers påverkning på investering

Sociala medier så som TikTok och Reddit har på senaste tiden påverkar aktieaffärer med storm. TikTok är fyllt med unga som delar med sig investerings tips utan mycket erfaring. Ibland är dessa personer så unga som 14 år. Att investera pengar är ingen lek och beroende på vad för tips som delas ut, kan det orsaka stora förluster till deras följare som kanske investerar för första gången.

Engagemang för massköp

Man kan gå in på olika forum på Reddit för att diskutera investering. Det var också på Reddit där investering manin skedde i början av 2021. Massvis av personer på Reddit gick och köpte GameStop aktier vilket ledde till att flera tjänade massvis med pengar på sina aktier. Traditionella investerare blev rabiata på dessa unga användare på Reddit som tycks ha ändrat på hela aktie spelet. Ifall du har social media, samt en aktie app, kan man massköpa vissa aktier med säkerhet. Fastän flera tjänade flera tusen dollar på en natt, så var det också många som gjorde förlust. Man måste komma ihåg att investering är aldrig 100% säkert.

Vem som helst kan investera

En lärdom från denna händelse är att vem som helst kan investera. Så länge du har tillgång till nätet, en enhet för investering, samt lite extra pengar är det bara att köra på. Investering är inte längre bara för de rika, utan vem som helst kan ladda ner en app och säta in 500kr och påbörja sin investerings äventyr. Du kan slumpmässigt välja aktier, få expert rådgivning, eller studera investering gratis på nätet. Möjligheterna i dag är oändliga och det är inte endast eliten som har tillgång till passiv inkomst längre. Som ett hälsosamt tips är det viktigt att nämna att man måste känna till sin budget och att en investeringsportolio inte är ett sparkonto. Ibland fungerar det bättre än ett sparkonto då du tjänar pengar, och ibland kan man göra stor förlust. Därför är det viktigt att rekommendera ordentlig kunskap kring ämnet.

Unik service ger goda elektrikeromdömen för Svenska Eljouren14.4.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Svenska Eljouren startade som en renodlad eljour men det som gör elbolaget unikt är dess serviceinriktade elektriker som även ger fullt kundfokus för bokade uppdrag. Bland hushållen i Stockholm har tillgängliga och bokningsbara elektriker blivit en succé. Sedan starten i april 2020 har Svenska Eljouren hjälpt över 7000 kunder – med utmärkta omdömen och lysande kundrecensioner som resultat. Receptet är helt enkelt att erbjuda god service!