Axelent AB

Invigning av Axelent Arena tillsammans med HV71

På eftermiddagen den 6 september samlades svenska delen av Axelent Group för kickoff och invigning av Axelent Arena. En eftermiddag/kväll späckad av aktiviteter, föreläsning och en upphaussad innebandymatch mellan Axelent och HV71.

En gång varje år träffas Axelent AB, Axelent Engineering och Axelent Software för teambyggande aktiviteter och umgänge. I år blev det även officiell invigning av Axelent Arena – Axelents sporthall.

Fjorton lag gjorde upp om Bästa Teamresultat
165 kollegor i Axelent Group Sverige träffades på Axelent AB i Hillerstorp för gemensam lunch och efterföljande lagtävlingar. Fjorton lag tävlade i sju olika kreativa grenar där tid och teamkänsla var avgörande faktorer. De tre främsta lagen premierades med priser.

Invigning av Axelent Arena
Efter lagtävlingarna var det dags för invigning av Axelent Arena. Det blågula bandet klipptes av Axelents ägare tillsammans med Johan Lindbom, tränare för HV71 herrar.
Axelent Arena är en sporthall skapad för Axelents anställda. I arenan kan man välja mellan att spela innebandy, minitennis eller badminton. Där finns också ultramoderna spinningcyklar.

HV71 mötte Axelent Groups ledning
Höjdpunkten för många var den i förväg upptrissade innebandymatchen mellan Axelent Groups ledning och HV71. Båda lagen gav såväl själ som hjärta och det var aldrig tal om att ge bort några lägen. Utgången förvånade kanske inte så många. HV71 vann matchen med 7-1. Matchen följdes av en nervkittlande straffläggning till publikens förtjusning. Den vanns också av HV71, men inte lika övertygande (3-2 blev resultatet).

Föreläsning av HV71s mentala coach
Magnus Carlsson, mental coach hos HV71, började sin föreläsning med att intervjua tränaren för HV71 herrlag, Johan Lindbom. Efter detta följde Carlssons underhållande föreläsning om hur viktig varje individ är i ett framgångsrikt team.
Kickoffen avslutades med mat, mingel och utdelning av 165 gympapåsar innehållande X-märkta träningskläder och skor.

Mats Hilding, vd, Axelent AB
mats.hilding@axelent.se

Axelent AB
Kävsjövägen 17
335 73 Hillerstorp

Made in Hillerstorp. Works worldwide
Du hittar Axelent AB i Hillerstorp. Här sker all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning av våra nätväggar och kabelstegar. Vi har utvecklas till att bli en komplett företagsgrupp vad gäller maskinsäkerhet och smarta lösningar för säker och effektiv industri, lager och förråd. Våra höga krav på säkerhet, snabbhet och smarta lösningar har gjort oss till en av marknadsledarna inom dessa segment. Idag finns vi representerade i inte mindre än 56 försäljningskontor världen över.

Följ Axelent AB

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.