INVNT/IP: US Responds to Nation-sponsored Crown-jewel Intellectual Property Theft

US Announcement of Large-Scale Tariffs in Response to Chinese Crown-Jewel Intellectual Property Theft Lauded by IP Protection Consortium INVNT/IP

SEATTLE, June 15, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- The Trump administration today announced 25% tariffs on $50 billion in Chinese goods, representing the first time the United States government has marked sectors in US-China trade for retaliation as a response to theft of crown-jewel intellectual property. In a public statement, President Trump announced that the measures were targeted toward goods that "contain industrially significant technologies."

US Trade Representative Robert Lighthizer applauded the move on Fox News, noting, "It's thorough. It's moderate. It's appropriate." In a further explanation of the move, he added, "What I want to do is make sure that we protect our technology here at home, that we stop cybertheft and forced technology transfer, and ultimately, remember: 'China 2025' is a $300 billion subsidy program. The United States has to be able to counter that."

Lighthizer noted that the tariffs will initially target 818 items worth $34 billion on July 6, with the potential addition of 284 products worth roughly $16 billion following review and public comment.

Evan Anderson, CEO of INVNT/IP (Inventing Nations vs. Nation-sponsored Theft of IP), said Friday: "This is a historic moment for the US-China relationship. For 7 years now, we at INVNT/IP have worked to help the American public, private, and government sectors understand the devastating effect and broader implications of Chinese government-sponsored IP theft and predatory trade practices. Today, thanks in large part to the good folks at the Office of the US Trade Representative, we are finally doing something about it. The toolkit of tariffs and trade laws being used by Mr. Lighthizer works well to curtail the efforts of those who would steal crown-jewel intellectual property and sell it back to the United States, harming companies, killing jobs, and reducing tax revenue."

Added Anderson, "For decades, the US has failed to create economic and trade policy that protects innovative firms in the US from the designs of the Chinese government. This move begins that process. I encourage our allies and trusted partners worldwide to join us by implementing similar policies: we are, as always, stronger together."

The announcement adds to a growing list of US government efforts to address the illegal industrial, cyber, and technology policies of the government of the People's Republic of China, including the capabilities of the Committee on Foreign Investment in the United States, to address Chinese government and government-affiliated purchases of US technology; appropriate responses to Chinese government-sponsored firms that break WTO law; and, in the case of Chinese government-sponsored telecom giant ZTE, internationally supported sanctions on third parties such as Iran.

The INVNT/IP Global Consortium(TM), an SNS(TM) initiative, is a network of private firms and individuals that seeks to reduce nation-sponsored intellectual property theft worldwide.

Website: www.invntip.comwww.stratnews.comwww.futureinreview.com

Contact:
press@stratnews.com

Source: Strategic News Service/INVNT/IP via Globenewswire

Elanders AB: Rapport från årsstämman 202419.4.2024 14:18:43 CEST | Pressmeddelande

Stämman, som leddes av styrelsens ordförande Dan Frohm, beslöt att: fastställa resultat- och balansräkningen samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen,bevilja styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2023,enligt styrelsens förslag i kallelsen fastställa att utdelning för 2023 lämnas med 4,15 kronor per aktie samt att avstämningsdagen för utdelning är den 23 april 2024, vilket innebär att utdelningen beräknas utsändas genom Euroclear Sweden AB den 26 april 2024,enligt förslaget i kallelsen för verksamhetsåret 2024 bevilja styrelsen arvode inklusive utskottsarbete om totalt 4 512 600 kronor att fördelas inom styrelsen såsom angivits i kallelsen,enligt förslaget i kallelsen till styrelseledamöter för tiden intill dess att årsstämman 2025 hållits utse: Carl Bennet (omval) Ulrika Dellby (omval) Eva Elmstedt (omval) Dan Frohm (omval) Erik Gabrielson (omval) Anna Hallberg (omval) Anne Lenerius (omval) Magnus Nilsson (omval) Johan Trouvé (omval

Elanders AB: Delårsrapport januari – mars 202419.4.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Första kvartalet 2024 Omsättningen uppgick till 3 268 (3 589) Mkr. Det motsvarade en organisk omsättningsminskning om nio procent, om förvärv samt nedlagd verksamhet exkluderas och oförändrade valutakurser används. Denna minskning var främst ett resultat av en svagare marknad samt lägre fraktpriser och volymer inom förmedlingen av Air & Sea-transporter.Justerad EBITA uppgick till 180 (217) Mkr, vilket motsvarade en justerad EBITA-marginal om 5,5 (6,0) procent.Rörelseresultatet belastades med engångsposter om -26 (-67) Mkr som huvudsakligen avsåg förvärvskostnader.Justerat nettoresultat uppgick till 32 (77) Mkr, motsvarande 0,89 (2,16) kronor per aktie.Operativt kassaflöde justerat för köpeskillingar för förvärv ökade till 641 (512) Mkr. Operativt kassaflöde inklusive förvärv uppgick till 121 (512) Mkr.Cash conversion ökade till 137 (122) procent, om köpeskillingar för förvärv exkluderas.I februari 2024 förvärvade Elanders nästan 90 procent av aktierna i det engelska bolaget Bishopsgate

HMS Networks har genomfört en riktad nyemission av 3 500 000 aktier och tillförs 1 400 miljoner SEK17.4.2024 22:45:00 CEST | Pressmeddelande

INTE AVSETT FÖR, OCH FÅR INTE, OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA (INNEFATTANDE DESS TERRITORIER OCH BESITTNINGAR, VARJE STAT I USA SAMT DISTRICT OF COLUMBIA), AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, SYDAFRIKA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION VORE OLAGLIG ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR INTE NÅGOT PROSPEKT OCH UTGÖR INTE NÅGOT ERBJUDANDE ATT SÄLJA ELLER FÖRVÄRVA DE VÄRDEPAPPER SOM BESKRIVS HÄRI, OCH DET SKA INTE SKE NÅGON FÖRSÄLJNING AV DE VÄRDEPAPPER SOM BESKRIVS HÄRI TILL ELLER INOM NÅGON JURISDIKTION DÄR SÅDANT ERBJUDANDE ELLER FÖRSÄLJNING VORE OLAGLIG FÖRE REGISTRERING ELLER KVALIFICERING ENLIGT VÄRDEPAPPERSREGLERNA I SÅDAN JURISDIKTION. HMS Networks AB (publ) (“HMS” eller "Bolaget") har, med stöd av bemyndigandet från den extra bolagsstämman den 26 januari 2024, beslutat att genomföra en riktad nyemission av 3 500 000 aktier til

HMS Networks utreder förutsättningarna för att genomföra en riktad nyemission av aktier om cirka 1 400 miljoner SEK17.4.2024 17:31:00 CEST | Pressmeddelande

INTE AVSETT FÖR, OCH FÅR INTE, OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA (INNEFATTANDE DESS TERRITORIER OCH BESITTNINGAR, VARJE STAT I USA SAMT DISTRICT OF COLUMBIA), AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, SYDAFRIKA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION VORE OLAGLIG ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR INTE NÅGOT PROSPEKT OCH UTGÖR INTE NÅGOT ERBJUDANDE ATT SÄLJA ELLER FÖRVÄRVA DE VÄRDEPAPPER SOM BESKRIVS HÄRI, OCH DET SKA INTE SKE NÅGON FÖRSÄLJNING AV DE VÄRDEPAPPER SOM BESKRIVS HÄRI TILL ELLER INOM NÅGON JURISDIKTION DÄR SÅDANT ERBJUDANDE ELLER FÖRSÄLJNING VORE OLAGLIG FÖRE REGISTRERING ELLER KVALIFICERING ENLIGT VÄRDEPAPPERSREGLERNA I SÅDAN JURISDIKTION. I enlighet med vad HMS Networks AB (publ) (“HMS” eller “Bolaget”) tidigare har kommunicerat har Bolagets styrelse uppdragit åt Skandinaviska Enskilda Banken AB (”SEB”) att utreda förutsättningarn