Hogia AB

Irish Ferries väljer Hogia Ferry Systems

Dela

Irish Ferries har valt att byta ut sitt nuvarande passagerar- och fraktbokningssystem och har tecknat ett avtal med Hogia Ferry Systems för att leverera sitt standardiserade bokningssystem BOOKIT. Irish Ferries är en del av Irish Continental Group och har fyra RoPax-fartyg och en höghastighetsfärja, som för närvarande kör två rutter över Irländska sjön samt en direktrutt mellan Irland och Frankrike.

Irish Ferries skriver avtal med Hogia Ferry Systems för ett nytt bokningssystem.
Irish Ferries skriver avtal med Hogia Ferry Systems för ett nytt bokningssystem.

‒Vi kände redan från början att Irish Ferries och Hogia skulle bli bra samarbetspartners. Som alla i branschen förstår är det en utmaning att byta ut sitt bokningssystem. Det har varit många möten och besök under åren som slutligen ledde fram till vårt beslut. Vi är mycket säkra på att vi har fattat rätt beslut när vi valde Hogia och BOOKIT, säger Andrew Sheen, VD för Ferries Division på Irish Ferries.

Irish Ferries har för närvarande två separata system för sin passagerar- och fraktverksamhet. Nu ersätts dessa med en komplett lösning från Hogia Ferry Systems. Att sköta både passagerare och frakt i ett system kommer att förbättra och förenkla hanteringen. BOOKIT har ett omfattande API, som gör det möjligt för Irish Ferries att integrera all hårdvara och tredjepartsprogramvaror, vilket uppfyller både deras befintliga och framtida behov.

‒Vi driver vår verksamhet i hård konkurrens och genom att investera i BOOKIT hoppas vi kunna förbättra vårt erbjudande och öka vår kundservice. Det nya systemet kommer att ge oss mer flexibilitet, förbättra vårt erbjudande och öka automatiseringen av vår hamnverksamhet.  Vi kommer utan tvekan att se förbättringar både för våra kunder och vår personal, säger Andrew.

Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems säger - Vi ser att fler och fler företag i branschen väljer att köpa ett standardsystem för att ersätta deras skräddarsydda eller egenutvecklade lösningar. Med ett standardsystem får man kontinuerlig produktutveckling, som gör att man klarar av att leva upp till de förväntningarna som finns i branschen utan att man själv behöver utveckla och underhålla den nya funktionaliteten. Enligt vår mening har vi det bästa API på marknaden, vilket kommer vara ovärderligt för Irish Ferries under detta implementeringsprojekt. Det kommer att ge dem möjlighet att välja bästa leverantör inom varje nisch och det kommer att underlätta arbetet med det stora antalet integrationer. Vi har ett bra team som tillsammans arbetat för att få den här affären, och även om vi har en period av hårt arbete framför oss är vi både glada och stolta över detta samarbetet.

Avtalet undertecknades i januari och rutter kommer att vara tillgängliga för bokningar i slutet av året. Passagerarsidan av verksamheten kommer att rullas ut i steg ett, följt av fraktverksamheten i steg två under 2021.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Irish Ferries skriver avtal med Hogia Ferry Systems för ett nytt bokningssystem.
Irish Ferries skriver avtal med Hogia Ferry Systems för ett nytt bokningssystem.
Ladda ned bild

Länkar

Om

Hogia AB
Hogia AB



Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 675 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Följ Hogia AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Hogia AB

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CETBlogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum