Isak Eliasson till Spårvägen simförening

Isak Eliasson är en av Sveriges främsta frisimmare och den svenska manliga simmare, som av många bedöms har störst potential att nå världstoppen. Han tränar till vardags på Nationella elitcentret på Eriksdalsbadet.

Isak Eliasson är 21 år gammal är fostrad i Mölndal ASS och kommer närmast från Helsingborgs simsällskap. Sedan ett år tillbaka bor och tränar han i Stockholm. Där tränar han för landslagstränaren Johan Wallberg tillsammans med nya klubbkamraten Michelle Coleman och ett antal andra landslagssimmare. Isak innehar  det svenska juniorrekordet på den olympiska distansen 100 frisim. Satsningen går mot OS 2020 med EM i Glasgow sommaren 2018 som första delmål.

Vi är mycket glada att Isak valt att fortsätta sin satsning mot den internationella toppen i Spårvägen. Med Isak får vi som förening ytterligare en bra förebild för våra unga lovande simmare. Jag är övertygad om att han kommer bidra med massor både i och utanför bassängen. Vi har sett en bra utveckling på framförallt våra yngre damsimmare sedan Michelle Coleman valde Spårvägen. Möjligheten att få se och simma med en riktig toppsimmare har varit ovärderlig för våra damjuniorer. Nu förväntar jag mig att Isak kommer bidra med samma sak för de yngre killarna där vi har ett lovade gäng födda 01-02. Det viktigaste är dock Isaks egna satsning som självklart är prio ett.  säger Spårvägens sportchef Jonatan Wik

Jonatan Wik Sportchef
jonatan.wik@sparvagensim.se

Spårvägen simförening
Bräckegatan 14
16261 Vällingby

Simförening i Stockholm

Följ Spårvägen simförening

Abonnera på våra pressmeddelanden.