Iskuber fullproppade med smaker – sommarfestens självklara ice-breaker!

Planerar du redan för festerna i sommar eller kanske en härlig grillmiddag till helgen? Uppgradera drinkarna med vackra iskuber fullproppade med goda smaker. Ett superlätt tips som garanterat kommer vara på allas läppar (bokstavligen) i sommar. Här kommer fyra recept på iskuber som förnyar klassiska drinkar – tre alkoholhaltiga och en alkoholfri.

Sommaren är äntligen här och samtidigt som temperaturen stiger vill vi kyla ner drinken. Bjud därför dina gäster på kreativa drinkar som faktiskt blir godare när isen smälter. Drinkar med iskuber med infrysta, somriga ingredienser som basilika, citron, gurka, svartpeppar, jordgubbar och timjan. Iskuber som inte bara är vackra i drinken – utan som även ger en härlig och kraftig smakboost när de sakta smälter i värmen.

Så här gör du:

Lägg i ingredienserna du önskar i en isbitsform. Fyllt upp med kallt vatten och ställ in i frysen tills vattnet fryst till is. Ta fram iskuberna och lägg i drinken precis innan servering. Voilà!

Fyra recept på drinkar med smakboostade iskuber

Basilemon

Basilika

Citron

Frys vatten, basilikablad och små citronskivor i en isbitsform.

5 cl gin

2 cl citronjuice

1 cl sockerlag

5 basilikablad

Schweppes Lemon

Muddla basilikablad i en shaker och häll över gin, citronjuice och sockerlag. Skaka. Sila och toppa med kall Schweppes Lemon. Lägg i iskuberna.

Gin & Tonic

Gurka

Svartpeppar

Frys vatten, små gurkbitar och svartpeppar i en isbitsform.

4 cl gin

Schweppes Tonic

Fyll ett glas med iskuberna. Häll över gin och toppa med kall Schweppes Tonic.

Russian Spritzer

Hallon

Frys vatten och hela hallon i en isbitsform.

10 cl vitt vin

Schweppes Russchian

Fyll ett vinglas med iskuber. Häll i vin och toppa med Schweppes Russchian.

Summer Thyme (alkoholfri)

Jordgubbar

Timjan

Frys vatten, halva jordgubbar och timjanblad i en isbitsform.

1 cl sockerlag

5 jordgubbar

Timjan

Schweppes Ginger Ale

Muddla fem jordgubbar och blad från två timjankvistar i ett glas. Lägg i iskuberna och toppa med kall Schweppes Ginger Ale.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Emma Lind, PR-konsult, Kelly and Pling

emma.l@kellyandpling.com   , 073-553 72 82

Anna-Stina Hallberg, marknadschef alkoholfritt, Spendrups

anna-stina.hallberg@spendrups.se   , 070-202 92 17

Rose-Marie Hertzman, presschef, Spendrups

Rose-marie.hertzman@spendrups.se   ,   070-283 02 75

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.