ISS inleder omfattande samarbete med storbolag inom fordonsindustrin

ISS har nu tecknat avtal för ett av de största uppdragen på den svenska FM-marknaden. Det är ett stort bolag inom fordonsindustrin som väljer ISS som ny partner inom integrerade arbetsplatstjänster och teknisk fastighetsförvaltning i Sverige och Belgien.

Det nya avtalet är rikstäckande och ISS kommer att leverera fastighetstjänster, lokalvård och arbetsplatstjänster till ett 40-tal platser runt om i Sverige. Avtalet innefattar även leveranser i Belgien.

– Det känns fantastiskt att vi har fått detta förtroende av en så stor aktör i svensk fordonsindustri. Nu börjar en otroligt spännande gemensam resa där innovation, flexibilitet, effektivitet och hållbarhet kommer att stå i centrum av partnerskapet. Samarbetet är ett viktigt kvitto på att vår strategiska satsning inom svensk tillverkningsindustri är rätt, säger Andreas Thorling, vd på ISS Sverige.

Värdet för det nya uppdraget uppgår till cirka 300 MSEK per år och avtalet sträcker sig över fem år. Samarbetet träder i kraft inom kort och innebär bland annat att ISS Sverige under våren kommer att välkomna över 300 nya medarbetare, en stor majoritet i Västsverige.