ISS tar plats i styrelsen för Diversity Charter Sweden

ISS tar nu plats i Diversity Charter Sweden's styrelse genom Paolo Pelacchi Björkman, HR-direktör på ISS Sverige. Ett uppdrag med tydliga kopplingar till ISS fokus och arv inom mångfald och inkludering.

Diversity Charter Sweden är en ideell förening som verkar för att främja mångfald inom arbetslivet.

– ISS vill utvecklas och vi har bestämt oss för att göra skillnad! Det är därför en stor ära att ta plats i styrelsen för Diversity Charter Sweden. Jag har ett genuint intresse och engagemang för dessa frågor och vill vara med och driva den strategiska agendan framåt – samt utveckla ledning och nätverk för att rikta strålkastarljuset mot dessa enormt viktiga och avgörande frågor, säger Paolo Pelacchi Björkman, HR-direktör på ISS Sverige.

ISS har sedan start, 1901, haft fokus på mångfald och inkludering. Det bedrivs ett aktivt arbete, både i Sverige och globalt, med att bygga en kultur där mångfald och inkludering är integrerat i alla processer och ISS har ambitiösa mål framåt.

Om Diversity Charter Sweden

Diversity Charter Sweden är en ideell förening som verkar för att främja arbetet med mångfald i arbetslivet. Diversity Charter är sedan 2010 en del av EU-kommissionen, och i hela Europa finns 12 000 medlemmar med över 16 miljoner anställda. Tillsammans med ett 100-tal svenska företag, institutioner och organisationer är ISS medlemmar i Diversity Charter Sweden sedan 2021. Bland medlemmarna som sammanlagt har nästan en halv miljon anställda återfinns bland andra Volvo Cars, Vattenfall, Ikea och AFRY.