TechSverige

IT&Telekomföretagen rekryterar medlemsansvarig

Bransch- och arbetsgivarorganisationen IT&Telekomföretagen har anställt Tobias Odervång som medlemsansvarig. Tobias kommer närmast från en roll som medlems- och utbildningsansvarig på Sveriges HR Förening.

– Techsektorn skapar på många sätt framtiden vilket gör den oerhört spännande. Som medlemsansvarig på IT&Telekomföretagen ser jag en unik möjlighet att vara med och bidra till att samla branschen ännu mer, det är tillsammans med våra medlemmar vi skapar de bästa förutsättningarna för en bransch i världsklass, säger Tobias Odervång.

– Tobias har en gedigen erfarenhet från arbete inom medlemsservice och utveckling. Hans kompetens kommer väl till pass för att ytterligare stärka vårt erbjudande, skapa medlemsnytta för medlemsföretagen och fortsätta stärka vår position som branschens främsta företrädare, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör på IT&Telekomföretagen.

Tobias tillträder tjänsten i januari 2022.

TechSverige

08-7626900https://www.techsverige.se/

TechSverige är en medlemsorganisation för alla företag inom techsektorn. Tillsammans med våra medlemmar driver och utvecklar vi marknaden för tech.

Vi är idag cirka 1 400 medlemsföretag som tillsammans har närmare 100 000 medarbetare och är ett av nio samverkande förbund inom Almega.

Följ TechSverige

Senaste pressmeddelandena från TechSverige