IT&Telekomföretagen värvar från Sveriges Ingenjörer

IT&Telekomföretagen inom Almega har anställt Ellinor Bjennbacke som opinions- och utvecklingschef.

Ellinor Bjennbacke kommer närmast från Sveriges Ingenjörer där hon arbetar som chef för politikutveckling och opinion. Hon har tidigare bland annat arbetat som Public Affairs manager på Com Hem och som näringspolitisk chef på IT&Telekomföretagen.

- IT&Telekomföretagens medlemsföretag representerar framtiden och frågor kring digitalisering, automatisering och hållbar teknikutveckling är högaktuella, inte bara för branschen utan för hela samhället. Lösningen på många av de samhällsutmaningar vi står inför återfinns i branschens samlade innovationsförmåga och tekniska spjutspetskompetens. Att då få gå in i en ny roll som opinions- och utvecklingschef, med uppdraget att öka synligheten för förbundet och stärka medlemsnyttan för medlemsföretagen, känns naturligtvis väldigt spännande, säger Ellinor Bjennbacke.

- Jag är övertygad om att Ellinor med sin gedigna erfarenhet, både kommunikativt och branschmässigt, starkt kommer att bidra till IT&Telekomföretagens utveckling och förnyelse. Rollen handlar ytterst om att fortsätta stärka vår position som branschens främsta företrädare, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör, IT&Telekomföretagen. Och tillägger att vi på IT&Telekomföretagen är mycket glada och stolta över att Ellinor återigen har valt att arbeta med oss.

Ellinor Bjennbacke börjar sin anställning den 3 februari.

Ellinor Bjennbacke, tillträdande opinions- och utvecklingschef, IT&T

IT&Telekomföretagen rekryterar näringspolitisk chef28.11.2019 06:55:00 CETPressmeddelande

IT&Telekomföretagen inom Almega har anställt Christina Ramm-Ericson som näringspolitisk chef. Christina har tidigare arbetat som statssekreterare på både Arbetsmarknadsdepartementet och Socialdepartementet. Hon har också bland annat arbetat som biträdande samordningschef på Statsrådsberedningen. - Digitaliseringen är en av vår tids främsta möjligheter och samtidigt en stor samhällsutmaning. Det är ett område där Sverige och svenska företag ska vara världsledande. I rollen som näringspolitisk chef ser jag fram emot att vara med och forma landskapet för denna dynamiska bransch, säger Christina Ramm-Ericson. IT&Telekomföretagen inom Almega anställer även Frida Faxborn som förbundets projektkoordinator. Hon kommer också att arbeta som näringspolitisk expert med fokus på säkerhet. Frida har mångårig erfarenhet från Justitiedepartementet och arbetar i dag som kansliråd med frågor rörande informationssäkerhet och har tidigare erfarenhet från bland annat Arbetsmarknadsdepartementet och Rikspol