Jag satsar allt – Radiohjälpens film om Funkisfestivalen

"Jag älskar musik och dans, jag vill sjunga hela tiden – rakt in i hjärtat", säger artisten Isabella Olofsson, som vi får träffa i filmen "Jag satsar allt". Filmen är 15 minuter lång och sänds i SVT1 30 nov kl 21.45. Foto: Jonas Embring

Artisterna har förberett sig länge och snart är det äntligen dags för dem att framföra sina nummer inför publiken. Rätt låt, rätt kläder och rätt stämning, sedan är det bara att köra! Filmen Jag satsar allt – en film om Funkisfestivalen sänds i SVT1 tisdag 30 november kl.21:45.

"Jag älskar musik och dans, jag vill sjunga hela tiden – rakt in i hjärtat", säger artisten Isabella Olofsson, som vi får träffa i filmen.

Ett av alla de projekt som fått stöd från Radiohjälpen är Funkisfestivalen, som är Sveriges största melodifestival för vuxna med intellektuell funktionsnedsättning. Insamlingen till fonden sker bland annat under Melodifestivalen i SVT, där alla som telefonröstar med Radiohjälpens nummer är med och bidrar.

Radiohjälpens nationella insamlingar stöttar både barn och vuxna med funktionsnedsättning i Sverige. En av dessa är Kronprinsessan Victorias fond som stödjer barns rätt till en aktiv fritid. En annan är Radiohjälpsfonden, där vuxna med funktionsnedsättning kan ansöka om medel för fritidsaktiviteter. Radiohjälpen samlar även in medel under Idrottsgalan och i samband med Radiosportens Jerringpris för att stötta den psykiska hälsan. Under 2020 stöttade Radiohjälpen 363 projekt i Sverige, varav 193 stycken var projekt för vuxna med funktionsnedsättning. 1 184 293 människor nåddes i Sverige genom Radiohjälpens projekt.

Missa inte Radiohjälpens film Jag satsar allt – en film om Funkisfestivalen i SVT1 den 30/11 kl.21:45. Filmen är gjord för Radiohjälpen av Lisa Partby och Jonas Embring.

Så stöttar du Radiohjälpen

Fortsätt gärna stötta Radiohjälpens verksamhet. Vårt swish-nummer är 9019506. Du kan också skicka ett julkort här eller grattiskort och gåvobevis med en personlig hälsning via vår webbplats. Tack för din gåva!