"Jäkelskap i Kikar ́n” tar farväl av Dag-Otto på Lisebergsteatern våren 2017!

2Entertain - Part of Moment Group

Med publiksuccén ”Jäkelskap i Kikar ́n” våren 2017 på Lisebergsteatern kröner man 20 år av skratt med succégänget från Vallarnas friluftsteater. Jubileumsfarsen tar även farväl av Jojje Jönssons omåttligt populära karaktär ”Dag-Otto Flink”. Över 300 000 vänner på Facebook vittnar om att det kommer vara en hel del som kommer att sakna den tokiga brevbäraren på scenen.

Karaktären ”Dag-Otto” kom till 2001 inför föreställningen "Snålvatten & Jäkelskap" av en ren händelse, under ett rep med Krister Classon och Jojje själv. När Jojje prövade ett par löständer och av misstag började prata utan bokstaven ”r” vek sig Krister av skratt och ropade ”behåll det!”. Dag-Otto blev på kort tid en av de stora stjärnorna under Vallarnas 20-åriga historia. Han har gjort tusentals föreställningar med karaktären. Men efter att föreställningen spelat på Lisebergsteatern i vår så får man vänta. Om Dag-Otto någonsin står på scenen igen vet ingen. Inte ens Jojje själv.

"Jag är så innerligt glad att figuren har blivit så stor", säger Jojje.

”Lugn, Jag e fottfa´ande en å sjuttifem lång!” säger Dag-Otto.

Nypremiär på Lisebergsteatern den 3 februari 2017. Spelas t.o.m. den 29 april. Biljetter via: showtic.se och vallarna.se.

Föreställningen ”Jäkelskap i Kikar ́n” är den tredje och sista delen i den helt fristående Kikar-triologin av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Tidernas publiksuccé! Över 1 200 000 gäster har besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett dem på TV.

Jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi: Ulf Dohlsten. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Producent: Janne Andersson, 2Entertain.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar’n
1998 Där fick du
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Läs mer på: vallarna.se och showtic.se

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki , Werecki promotion company tfn: 0707178008, pr@werecki.com

Pressbilder/förställningsbilder och ytterligare pressinfo: www.werecki.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.