"Jäkelskap i Kikar ́n” tar farväl av Dag-Otto på Lisebergsteatern våren 2017!

2Entertain - Part of Moment Group

Med publiksuccén ”Jäkelskap i Kikar ́n” våren 2017 på Lisebergsteatern kröner man 20 år av skratt med succégänget från Vallarnas friluftsteater. Jubileumsfarsen tar även farväl av Jojje Jönssons omåttligt populära karaktär ”Dag-Otto Flink”. Över 300 000 vänner på Facebook vittnar om att det kommer vara en hel del som kommer att sakna den tokiga brevbäraren på scenen.

Karaktären ”Dag-Otto” kom till 2001 inför föreställningen "Snålvatten & Jäkelskap" av en ren händelse, under ett rep med Krister Classon och Jojje själv. När Jojje prövade ett par löständer och av misstag började prata utan bokstaven ”r” vek sig Krister av skratt och ropade ”behåll det!”. Dag-Otto blev på kort tid en av de stora stjärnorna under Vallarnas 20-åriga historia. Han har gjort tusentals föreställningar med karaktären. Men efter att föreställningen spelat på Lisebergsteatern i vår så får man vänta. Om Dag-Otto någonsin står på scenen igen vet ingen. Inte ens Jojje själv.

"Jag är så innerligt glad att figuren har blivit så stor", säger Jojje.

”Lugn, Jag e fottfa´ande en å sjuttifem lång!” säger Dag-Otto.

Nypremiär på Lisebergsteatern den 3 februari 2017. Spelas t.o.m. den 29 april. Biljetter via: showtic.se och vallarna.se.

Föreställningen ”Jäkelskap i Kikar ́n” är den tredje och sista delen i den helt fristående Kikar-triologin av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Tidernas publiksuccé! Över 1 200 000 gäster har besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett dem på TV.

Jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi: Ulf Dohlsten. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Producent: Janne Andersson, 2Entertain.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar’n
1998 Där fick du
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Läs mer på: vallarna.se och showtic.se

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki , Werecki promotion company tfn: 0707178008, pr@werecki.com

Pressbilder/förställningsbilder och ytterligare pressinfo: www.werecki.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Helen Sjöholm gästar Anders Ekborg på Konserthuset i Jönköping torsdagen den 19/12 i en av årets exklusiva föreställningar av julkonserten ”En Stilla Jul”!17.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

”Jag är verkligen glad och tacksam över att Helen Sjöholm även gästar min konsert ”En stilla Jul” på Konserthuset i Jönköping den 19 december. Det är många år sedan vi stod på samma scen nu, så jag ser väldigt mycket fram emot att få sjunga med Helen igen efter så många år. Publiktrycket i Stockholm gör också att vi släpper ytterligare en extrakonsert på Oscarsteatern den 21 dec.

BILJETTRUSNING FÖR OH, WHAT A NIGHT! ADDERAR FÖRESTÄLLNING I LINKÖPING!12.9.2019 10:05:45 CESTPressmeddelande

Förra veckan släpptes nyheten att fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis, ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Det blev fullkomlig biljettrusning i hela landet, och i Linköping sålde biljetterna snabbt slut. Nu kan vi meddela de glädjande nyheterna att vi adderar ytterligare en föreställning i Linköping den 21 feb. Biljetterna släpps imorgon fredagen 13 sep kl 10.00!

FLER BILJETTER SLÄPPTA TILL OLA SALOS ROCKSHOW I MALMÖ2.9.2019 11:35:44 CESTPressmeddelande

Intresset för Ola Salos It takes a fool to remain sane är enormt! Med en knapp vecka kvar till premiären på Malmö Arena kan vi berätta att vi nu släpper upp fler bra biljetter till alla konserterna i samtliga biljettkategorier, tack vare produktionens utformning. Det kommer även vara möjligt att hitta biljetter till den tidigare utsålda lördagen 14/9. Vänta inte - biljetterna går åt snabbt!

WALLMANS & KUNGSPORTSHUSET = SANT!30.8.2019 13:11:49 CESTPressmeddelande

Äntligen kommer Wallmans till Göteborg! Julen 2019 kommer ett av Sveriges starkaste underhållningskoncept genom tiderna att skapa julmagi i Kungsportshuset i Göteborg. Det blir en helkväll med en meny av julens smaker kryddat med en sprakande Wallmans-show med magiska inslag. Kvällen kulminerar sen i en smittande sing-a-long med glamorösa Gretchen och avrundas med att vår DJ väver samman de bästa hitsen från då och nu.