"Jäkelskap i Kikar ́n” tar farväl av Dag-Otto på Lisebergsteatern våren 2017!

2Entertain - Part of Moment Group

Med publiksuccén ”Jäkelskap i Kikar ́n” våren 2017 på Lisebergsteatern kröner man 20 år av skratt med succégänget från Vallarnas friluftsteater. Jubileumsfarsen tar även farväl av Jojje Jönssons omåttligt populära karaktär ”Dag-Otto Flink”. Över 300 000 vänner på Facebook vittnar om att det kommer vara en hel del som kommer att sakna den tokiga brevbäraren på scenen.

Karaktären ”Dag-Otto” kom till 2001 inför föreställningen "Snålvatten & Jäkelskap" av en ren händelse, under ett rep med Krister Classon och Jojje själv. När Jojje prövade ett par löständer och av misstag började prata utan bokstaven ”r” vek sig Krister av skratt och ropade ”behåll det!”. Dag-Otto blev på kort tid en av de stora stjärnorna under Vallarnas 20-åriga historia. Han har gjort tusentals föreställningar med karaktären. Men efter att föreställningen spelat på Lisebergsteatern i vår så får man vänta. Om Dag-Otto någonsin står på scenen igen vet ingen. Inte ens Jojje själv.

"Jag är så innerligt glad att figuren har blivit så stor", säger Jojje.

”Lugn, Jag e fottfa´ande en å sjuttifem lång!” säger Dag-Otto.

Nypremiär på Lisebergsteatern den 3 februari 2017. Spelas t.o.m. den 29 april. Biljetter via: showtic.se och vallarna.se.

Föreställningen ”Jäkelskap i Kikar ́n” är den tredje och sista delen i den helt fristående Kikar-triologin av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Tidernas publiksuccé! Över 1 200 000 gäster har besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett dem på TV.

Jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi: Ulf Dohlsten. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Producent: Janne Andersson, 2Entertain.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar’n
1998 Där fick du
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Läs mer på: vallarna.se och showtic.se

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki , Werecki promotion company tfn: 0707178008, pr@werecki.com

Pressbilder/förställningsbilder och ytterligare pressinfo: www.werecki.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.