"Jäkelskap i Kikar ́n” tar farväl av Dag-Otto på Lisebergsteatern våren 2017!

2Entertain - Part of Moment Group

Med publiksuccén ”Jäkelskap i Kikar ́n” våren 2017 på Lisebergsteatern kröner man 20 år av skratt med succégänget från Vallarnas friluftsteater. Jubileumsfarsen tar även farväl av Jojje Jönssons omåttligt populära karaktär ”Dag-Otto Flink”. Över 300 000 vänner på Facebook vittnar om att det kommer vara en hel del som kommer att sakna den tokiga brevbäraren på scenen.

Karaktären ”Dag-Otto” kom till 2001 inför föreställningen "Snålvatten & Jäkelskap" av en ren händelse, under ett rep med Krister Classon och Jojje själv. När Jojje prövade ett par löständer och av misstag började prata utan bokstaven ”r” vek sig Krister av skratt och ropade ”behåll det!”. Dag-Otto blev på kort tid en av de stora stjärnorna under Vallarnas 20-åriga historia. Han har gjort tusentals föreställningar med karaktären. Men efter att föreställningen spelat på Lisebergsteatern i vår så får man vänta. Om Dag-Otto någonsin står på scenen igen vet ingen. Inte ens Jojje själv.

"Jag är så innerligt glad att figuren har blivit så stor", säger Jojje.

”Lugn, Jag e fottfa´ande en å sjuttifem lång!” säger Dag-Otto.

Nypremiär på Lisebergsteatern den 3 februari 2017. Spelas t.o.m. den 29 april. Biljetter via: showtic.se och vallarna.se.

Föreställningen ”Jäkelskap i Kikar ́n” är den tredje och sista delen i den helt fristående Kikar-triologin av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Tidernas publiksuccé! Över 1 200 000 gäster har besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett dem på TV.

Jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi: Ulf Dohlsten. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Producent: Janne Andersson, 2Entertain.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar’n
1998 Där fick du
1997 Hemvärn och påssjuka
1996 Hemlighuset

Läs mer på: vallarna.se och showtic.se

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki , Werecki promotion company tfn: 0707178008, pr@werecki.com

Pressbilder/förställningsbilder och ytterligare pressinfo: www.werecki.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.