FairLån

Jämförelsetjänsten fair-laan.se hjälper dig att hitta marknadens bästa snabblån

På fair-laan.se kan du enkelt själv jämföra lån utefter dina egna villkor och krav för att hitta marknadens bästa snabblån. Idag finns det ett hundratal verksamma låneinstitut i Sverige som slåss om att kunna erbjuda de bästa lånevillkoren. Den svenska lånemarknaden är bland de största och snabbast växande i Europa. Speciellt gällande de små, snabba lånen, de har blivit en boom inom lånebranschen. Det är inte endast antalet låneaktörer som har vuxit på marknaden, utan det har blivit mycket enklare att bli beviljad flera lån samtidigt. I takt med detta har även jämförelsetjänster stigit i popularitet.

Varför är fair-laan så populärt?

Fair-laan.se grundades först i Danmark och har på kort tid blivit en av Skandinaviens populäraste jämförelsetjänster. Tjänsten har på kort tid revolutionerat marknaden genom att vara en drivande faktor i digitaliseringen av lånebranschen. Det har i sin tur gjort marknaden mer transparent för både låntagare och långivare. På sidan kan du jämföra ett brett spektrum av låneinstitut. Med endast ett par snabba klick kan du själv bestämma hur stort lån du vill ansöka om, samt hur du vill att återbetalningsplanen ska se ut så den passar efter dina villkor. Låntagaren får, med hjälp av fair-laan, en överblick över vilka lån som finns tillgängliga beroende på ekonomisk situation och var de står i förhållande till varandra gällande ränta, administrationsavgifter samt för- och nackdelar. Den grundliga översikten skapar en större informationsfrihet och förtroende för båda parter.

Hur går det till?

Konsumenten tar del av all information om respektive lån samt långivare som finns tillgänglig på hemsidan. Via lånekalkylatorn söker du utifrån 3 grundläggande kriterier; belopp, ålder och låneform. Det tar endast ett par sekunder innan du får upp de mest förmånliga lånealternativen som passar dina kriterier, samt dem du har störst chans att bli beviljad. Med fair-laan slipper du tvingas bli kund hos en viss bank utan kan fritt söka lån hos flera olika långivare. Idag är Fair-laan.se, som resterande jämförelsetjänster, bankernas och låneinstitutens digitala mellanhand. Låntagaren hänvisas till den eller de långivare som valts ut och klickar sig därefter vidare direkt till utvald långivare där den kan fylla i en låneansökan.

Snabblån

Idag är det smidigt då du enkelt kan ansöka om lån oberoende av var du befinner dig. Precis som namnet antyder, är det en väldigt snabb låneprocess. Det tar endast några minuter att ansöka, få det beviljat samt pengarna på kontot. Det har tidigare varit lite ökänt med snabblån eftersom det varit förknippat med inhumana räntor, korta löptider och dolda avgifter. Det stämmer inte längre överens med verkligheten. Idag är konkurrensen mellan långivare större vilket har skapat mer förmånliga villkor för oss som låntagare. De har svarat på de dåliga ryktena med räntefria lån och längre löptider. Det innebär fortfarande att lån ska vara en sista lösning, inte för att man ska unna sig själv. Snabblån är konstruerade på det sättet att det ska betalas tillbaka relativt snabbt. Det är en optimal lösning om det händer en oförutsedd utgift, men överväger du ett större lån bör du gå till din bank för att se dina möjligheter.

Lån utan UC

Idag är det flesta snabblån utan UC, vilket innebär att låneinstituten hämtar sina kreditupplysningar från ett annat företag än Upplysningscentralen. Förutom det så fungerar det precis som ett vanligt lån. En fördel med att låna utan UC-kontroll är att du faktiskt har en större chans att bli beviljad lån, då långivare som inte använder sig utav UC inte har lika höga krav på sina låntagare. En annan positiv aspekt är att det inte påverkar din kreditvärdighet när du ansöker utan UC. Det kan hjälpa dig i framtiden att få bättre villkor när du vill ansöka om ett stort banklån som använder sig utav UC.

Snabbt om fair-laan

Fair-laan.se är en gratis onlinetjänst som jämför marknadens snabblån. De presenterar information på ett enkelt och lättillgängligt sätt om olika långivares villkor, så att låntagare kan hitta det bästa och billigaste lånet. Där kan du hitta de lån som bäst motsvarar dina egna behov och finansiella förutsättningar. På sidan kan du även jämföra lån utan UC eller långivare som beviljar trots betalningsanmärkningar.

FairLån
Paludan-Müllers Vej 40 B
8200 Aarhus N

Följ FairLån

Abonnera på våra pressmeddelanden.