Janna Sundewall blir ny kommunikationsdirektör på E.ON i Norden

Den sjätte maj tillträder Janna Sundewall som ny avdelningschef för Brand & Marketing och Corporate Communication på E.ON. Janna kommer närmast från kommunikationsbyråerna Narva och OTW där hon arbetat som seniorrådgivare och chef för Malmökontoren.

Janna Sundewall

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Janna till E.ON. Vi ser vi ett ökat behov av att lyfta varumärkes- och kommunikationsfrågor till en mer strategisk nivå och Janna kommer med sin breda erfarenhet att kunna bidra till att utveckla vår kommunikation framöver, säger Marc Hoffmann, vd E.ON Sverige

Janna har en lång erfarenhet av strategisk kommunikation, media och varumärkesarbete. Under sin karriär har hon bland annat arbetat som vd för kommunikationsbyrån Geelmuyden Kiese i Danmark och nu senast alltså som seniorrådgivare och chef för Narvas och OTW:s Malmökontor.

– Energiomställningen är en av våra viktigaste samhällsutmaningar och jag ser fram emot att få vara en del av det arbetet. Klimatfrågan engagerar, mig och oerhört många andra, och det ska bli både spännande och meningsfullt att arbeta mot E.ONs mål om hundra procent återvunnen och förnybar energi, säger Janna Sundewall.

Janna tillträder sin nya tjänst den 6 maj.

Janna Sundewall

Från Högbytorp i väster till Järfälla i öster – E.ONs 2,5 mil långa fjärrvärmeledning är färdigbyggd11.4.2019 08:31:36 CESTPressmeddelande

Efter två års intensivt byggande är nu den 2,5 mil långa distributionsledningen för fjärrvärme som förbinder E.ONs nya kretsloppsanläggning på Högbytorp med fjärrvärmenäten i Bro, Kungsängen och Järfälla klar för driftsättning. Fjärrvärmeledningen ska leverera återvunnen värme till kunderna när kraftvärmeanläggningen på Högbytorp tas i drift senare i år.