Janna Sundewall blir ny kommunikationsdirektör på E.ON i Norden

Den sjätte maj tillträder Janna Sundewall som ny avdelningschef för Brand & Marketing och Corporate Communication på E.ON. Janna kommer närmast från kommunikationsbyråerna Narva och OTW där hon arbetat som seniorrådgivare och chef för Malmökontoren.

Janna Sundewall

– Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Janna till E.ON. Vi ser vi ett ökat behov av att lyfta varumärkes- och kommunikationsfrågor till en mer strategisk nivå och Janna kommer med sin breda erfarenhet att kunna bidra till att utveckla vår kommunikation framöver, säger Marc Hoffmann, vd E.ON Sverige

Janna har en lång erfarenhet av strategisk kommunikation, media och varumärkesarbete. Under sin karriär har hon bland annat arbetat som vd för kommunikationsbyrån Geelmuyden Kiese i Danmark och nu senast alltså som seniorrådgivare och chef för Narvas och OTW:s Malmökontor.

– Energiomställningen är en av våra viktigaste samhällsutmaningar och jag ser fram emot att få vara en del av det arbetet. Klimatfrågan engagerar, mig och oerhört många andra, och det ska bli både spännande och meningsfullt att arbeta mot E.ONs mål om hundra procent återvunnen och förnybar energi, säger Janna Sundewall.

Janna tillträder sin nya tjänst den 6 maj.

Janna Sundewall

Energimyndigheten beviljar E.ON 12,8 MSEK till banbrytande pilotprojekt för att minska utsläppen från uppvärmning24.2.2020 09:02:54 CETPressmeddelande

E.ON inleder testborrningar i Malmö för att undersöka förutsättningarna att bygga Sveriges första djupgeotermianläggning som är direkt kopplad till fjärrvärmenätet. Om allt går som planerat står anläggningen klar 2022 och levererar förnybar och resurseffektiv värme till fjärrvärmekunderna. Energimyndigheten stöttar pilotprojektet med 12,8 MSEK, projektets totala budget uppgår till 57 MSEK.

Stora köp av elflexibilitet genomförda via E.ONs digitala handelsplats SWITCH13.2.2020 10:30:00 CETPressmeddelande

Med målet att möjliggöra tillväxt trots den kapacitetsbrist som råder i vissa delar av landet, introducerade E.ON under 2019 en digital handelsplattform för nätkapacitet – SWITCH. Och plattformen fyller sitt syfte. Sedan januari i år har energi om över 2,5 GWh köpts via handelsplattformen i Uppsala och på Gotland. Det motsvarar den normala årsförbrukningen av el i 1 000 lägenheter.