Järfällahus

Järfällahus ABs hyror höjs med 0,65 % från 1 januari 2016

Som tidigare meddelats lyckades Järfällahus och Hyresgästföreningen inte nå en överenskommelse om nya hyror för 2016. Parterna bad därför Hyresmarknadskommittén att göra en egen prövning av hyrorna.

Resultatet av den prövningen är nu klart. Både Järfällahus och Hyresgästföreningen har förbundit sig att följa Hyresmarknadskommitténs beslut.

Järfällahus hyror för 2016 höjs med 0,65 % från och med 1 januari 2016. Hyreshöjningen börjar synas på hyresavin för maj. Den retroaktiva hyran (alltså hyran för januari-april 2016) kommer att delas upp på hyresavierna för maj och juni.

Så här säger David Lundqvist, ekonomichef på Järfällahus AB, om de nya hyrorna:

- Bolagets uppdrag och planering för året bygger på en betydligt högre hyresuppgörelse än den som nu blev fallet. Nu får vi analysera frågan i ledning och styrelse och se hur detta påverkar årets planering och vilka ändringar som måste göras.

Järfällahus
177 50 Järfälla

08 - 580 836 00https://www.jarfallahus.se

Järfällahus AB är Järfällas kommunägda fastighetsbolag, som har till uppgift att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva lägenheter med hyresrätt i Järfälla. Vi äger och förvaltar över 5 600 lägenheter och 482 kommersiella lokaler i Järfälla kommun - från Barkarby i söder till Stäket i norr. www.jarfallahus.se

Följ Järfällahus

Senaste pressmeddelandena från Järfällahus

Carlos Banda blir chef för Järfällahus nya avdelning för yttre skötsel och lokalvård.22.8.2023 06:30:00 CEST | Pressmeddelande

Järfällahus förstärker sin förvaltningsorganisation med en ny avdelning för yttre skötsel och lokalvård samt utökar sin bemanning. I samband med det har Carlos Banda rekryterats som chef till den nya avdelningen som ska byggas upp. Denna rekrytering markerar en strategisk satsning på att förbättra utemiljön i bostadsområdena och stärka bolagets engagemang som en ansvarstagande hyresvärd.