Järfällahus får ny vd

Nu är det klart vem som tar över vd-rollen på Järfällahus. I går tog Järfällahus styrelse beslut om att tillsätta Jennie Sahlsten som ny vd för Järfällahus.

Jennie Sahlsten har gedigen erfarenhet av arbete i både i allmännyttigt bostadsföretag, privat fastighetsbolag och från kommunal verksamhet. Hon har tidigare erfarenhet från ledande positioner inom Enköpings Hyresbostäder och NCC Construction Sverige. Hon har också arbetat under ett flertal år i Uppsala kommun, bl a med bostadsstrategiska frågor. Senast kommer hon från en tjänst som vd och koncernchef för Erlandsson Bygg.

Björn Lindforss (M), styrelseordförande i Järfällahus:

– Styrelsen är mycket glad att vi kunnat rekrytera Jennie Sahlsten till ny vd för Järfällahus. Hon kommer att tillträda sitt uppdrag i början av juni. Jenny har lång erfarenhet från fastighetsbranschen i olika roller och är en mycket uppskattad ledare. Jag är övertygad om att Jennie Sahlsten kommer kunna ta Järfällahus till nya nivåer genom att vidareutveckla Järfällahus affär och organisation.

Samtidigt förstärker Järfällahus också sin organisation och utser nuvarande tillförordnad vd, Zara Lahouar, till vice vd för Järfällahus. Rekryteringarna ingår i företagets strategi att bli ännu starkare inom sin affärsverksamhet. Zara fortsätter att vara tillförordnad vd, fram tills Jennie Sahlsten tillträder sin vd-tjänst den 1 juni.

Björn Lindforss, styrelseordförande Järfällahus, bjorn.lindforss@jarfalla.se
tel 072 309 04 48.

Järfällahus AB är Järfällas kommunägda fastighetsbolag. Vi äger och förvaltar 5 618 lägenheter, 4 618 fordonsplatser och 475 kommersiella lokaler i Järfälla kommun - från Barkarby i söder till Stäket i norr. www.jarfallahus.se