Järfällahus nya tillförordnade VD: Järfällahus ska växa och öka byggtakten

- Järfällahus ska skruva upp takten när det gäller nybyggnation. Uppdraget är tydligt: vi ska bygga flera hundra nya bostäder per år. Bolaget är välskött och har mycket kunskap och goda ekonomiska resurser, men vi måste bli fler och vassare för att kunna möta utmaningarna som ligger framför oss.

Det säger Tor-Björn Johansson, nyligen tillsatt tillförordnad VD för det allmännyttiga bostadsbolaget Järfällahus AB. Hans gedigna erfarenhet av nybyggnation, både från Stockholms stad och nu senast som konsult, kommer till nytta när Järfällahus enligt de senaste ägardirektiven ska komma upp i en byggtakt på 300 färdigställda lägenheter per år.

Tor-Björn har två tydliga uppdrag från Järfällahus styrelse. Det ena är att få igång bolagets byggande av hyresrätter i hela Järfälla. Det andra är att skapa ett program för de många och omfattande renoverings- och underhållsprojekt som bolaget har framför sig. Det gäller inte minst våra områden av miljonprogramskaraktär. Mer effektiva processer, rekrytering av ny personal och anlitande av all nödvändig kompetens för att snabbt komma igång står på att-göra-listan.

Någon större omorganisation på Järfällahus ser Tor-Björn Johansson inte framför sig.

- Mitt uppdrag är att under en övergångstid sköta bolaget så som det ser ut idag. Dessutom ska vi växa och öka takten när det gäller att bygga nytt och renovera. Jag tror inte att det kommer att kräva några större förändringar i bolagets förvaltning eller organisation.

Tor-Björn Johansson nås på tel 072-22 08 646