Järfällahus stoppar bygget på höjden tills vidare

Bygget på höjden stoppas i avvaktan på godkända bygglovshandlingar. Järfällahus har begått ett misstag och rättar nu till det. Samtidigt arbetar vi intensivt för att ordna det som behövs för att bygget skall kunna återupptas och fortgå lagenligt.

Redan 2016 startades en bygglovsprocess med kommunen för projektet men utan att ta sig ända i mål visade det sig i våras. När detta upptäcktes hade bygget påbörjats. Det är mycket olyckligt att bygglovet fallit mellan stolarna och vi har nu säkerställt att liknande saker inte kan hända igen.

Självklart ska Järfällahus bedriva sina byggprojekt enligt gällande regler och på ett professionellt sätt, säger Per Wistedt tf VD. Detta är ett gammalt misstag som vi nu rättar till.

Järfällahus styrelse har ett extra styrelsemöte den 19/6 för att diskutera Huset på höjden.