Järnvägsdagen 11 november – konferens där klimat, politik och teknisk utveckling står i fokus

200 ledande aktörer samlas på konferensen för att laddas med kunskap och inspiration inom järnvägsbranschens viktigaste framtidsfrågor.

Måndagen den 11:e november är det för sjunde året i rad dags för den årliga Järnvägsdagen på Waterfront Congress i Stockholm som arrangeras av Swedtrain och Tågoperatörerna.

Årets tema är klimatagendan 2030 och järnvägens nyckelroll för att klara av den klimatomställning som krävs för att nå uppsatta mål. Vi vet att digitalisering är en del av lösningen, men vilka cybersäkerhetsutmaningar behöver vi samtidigt hantera?  Vad gör olika aktörer inom järnvägsbranschen? Vad gör EU för att främja järnvägen? Och vad tycker våra politiker?

Under dagen får vi svar på dessa frågor och bland talarna ser vi bland annat Infrastrukturminister Thomas Eneroth, arrangörernas ordförande Crister Fritzon, Tågoperatörerna och Björn Asplund, Swedtrain, Lena Erixon, GD Trafikverket, Johan Kuylenstierna, Peter Wolodarski samt Åsa Schwarz för att nämna några.

Järnvägsdagen arrangeras 11 november 2019 på Waterfront Congress i Stockholm.
Konferensen startar kl. 09.30 och slutar kl. 17.00. Tomas Eneroth inledningstalar ca 9.40.

Hela programmet finns att ta del av här: https://www.swedtrain.org/event/jarnvagsdagen-2019/

Anmälan för press

Anmäl dig till jarnvagsdagen@tebab.com