Järvaveckan 2021 blir ”Järvaveckan Live” med hundratals timmar direktsändning från studio i Rinkeby

Einar Mattsson har länge stöttat Global Village på olika sätt. I år är vi partner till Järvaveckan Live, ett digitalt event som kan nå ännu fler i hela Sverige. Med ett späckat program från studion i Rinkeby livesänds 100 timmars samtal, debatter och reportage — allt under konceptet ”Järva Live”. Sändningarna kan du se dygnet runt från den 2–6 juni. Programledare för sändningarna kommer Kakan Hermansson, Segal Mohamed, Martin Mutumba och Claes de Faire vara.

Precis som tidigare år är ambitionen att vara en arena för demokrati, mänskliga rättigheter och ett öppet inkluderande samtal där fler röster får höras och mötas.

— Att skapa arenor för samtal som detta event är, det är viktigare än någonsin. Som fastighetsägare i Järva gör vi vad vi kan för att göra våra bostäder attraktivare och tryggare. Vårt bestånd i Hjulsta och våra hus i Tensta är ett bevis på det, säger Stefan Ränk, koncernchef Einar Mattsson.

Einar Mattsson är ett av Järvaveckan Lives partnerföretag och uppmuntrar alla att följa programmet. Vi kommer att delta med en monter i den digitala arbetsmarknadsmässan Bazaren och i följande programpunkter:

• 2 juni kl.19.15-19.55 Debatten ”Var ska jag bo?”
    Från Einar Mattsson deltar Martin Fors som pratar om hur Einar Mattsson arbetar för att fler ska få en bostad.

• 5 juni kl. 09.40-09.55 Den flygande reportern intervjuar
    Förvaltare Ylva Forslund och fastighetstekniker Pontus Leoo guidar runt i vårt fina Hjulsta.

• 6 juni kl. 12.10-13.00 Ahmeds hållbara lunch om ”Den hållbara bostaden och bostadsområdet”.
    Koncernchef Stefan Ränk berättar om hur bolaget bidrar till hållbara bostäder och områden.

Hela sändningen finns att följa på Järvaveckans Youtubekanal (YouTube.com/jarvaveckanlive) eller från Järvaveckans hemsida: www.jarvaveckan.se

Om du vill veta mer om Järvaveckan kan du följa den på Instagram och Facebook (@Jarvaveckan), eller prenumerera på deras nyhetsbrev: www.jarvaveckan.se/nyhetsbrev.

Om Järvaveckan Live
Sveriges främsta demokrativecka blir i år större än någonsin när Järvaveckan blir Järvaveckan Live. Mellan den 2-6 juni kommer Järvaveckan sända live dygnet runt i 100 timmar från en studio i Rinkeby. Ambitionen är att ge fler perspektiv från Sverige, nå ut till hela landet med programpunkter från olika orter, vara en oberoende och objektiv röst för vår demokrati och möjliggöra möten mellan människor.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Einar Mattsson vill på riktigt lämna efter sig fastigheter alla kan vara stolta över” – fredagsporträttet med Martin Berglund11.6.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Han förmedlar trots högt arbetstryck en känsla av stort lugn. Med denna approach tar sig Martin an försäljningsansvaret för de stora bostadsprojekt som Einar Mattsson uppför med eget byggbolag. Hans vardag är fylld av jobb, barn, familj, vänner och bollar och det blir inte många minuter över till någon bokläsning. Här är vår metodiske teamspelare Martin Berglund:

Einar Mattsson förlänger stödet till Läxhjälpen i Hjulsta7.6.2021 14:21:51 CEST | Nyheter

Einar Mattsson förlänger sitt samarbete med Stiftelsen Läxhjälpen i ytterligare tre år, med fokus på Hjulstaskolan i Stockholm. Samarbetets syfte är att genom Läxhjälpsprogrammet ge högstadieelever bättre förutsättningar att uppnå gymnasiebehörighet och samtidigt få ökat självförtroende och inspiration inför framtiden. Insatsen bidrar även till att skapa bättre förutsättningar kring integration och trygghet i Hjulstaområdet.

”Jag är omgiven av trygga och kunniga kollegor”— fredagsporträttet med Hjulsta-teamet4.6.2021 10:44:19 CEST | Blogginlägg

Denna vecka har vi stort fokus på Järvaveckan. Vad passar då bättre än att vi avslutar den med ett stort gäng ur teamet som jobbar i Hjulsta. Teamet hänger gärna med på trygghetsvandringarna på fritiden efter att de slutat jobbet. Tillsammans med tjänstemän och politiker från Stockholms stad, förvaltarna, polisen och andra fastighetsägare i Järva visar de stolta upp området. Här är de, nästan hela gänget: