Järvaveckan 2021 blir ”Järvaveckan Live” med hundratals timmar direktsändning från studio i Rinkeby

Einar Mattsson har länge stöttat Global Village på olika sätt. I år är vi partner till Järvaveckan Live, ett digitalt event som kan nå ännu fler i hela Sverige. Med ett späckat program från studion i Rinkeby livesänds 100 timmars samtal, debatter och reportage — allt under konceptet ”Järva Live”. Sändningarna kan du se dygnet runt från den 2–6 juni. Programledare för sändningarna kommer Kakan Hermansson, Segal Mohamed, Martin Mutumba och Claes de Faire vara.

Precis som tidigare år är ambitionen att vara en arena för demokrati, mänskliga rättigheter och ett öppet inkluderande samtal där fler röster får höras och mötas.

— Att skapa arenor för samtal som detta event är, det är viktigare än någonsin. Som fastighetsägare i Järva gör vi vad vi kan för att göra våra bostäder attraktivare och tryggare. Vårt bestånd i Hjulsta och våra hus i Tensta är ett bevis på det, säger Stefan Ränk, koncernchef Einar Mattsson.

Einar Mattsson är ett av Järvaveckan Lives partnerföretag och uppmuntrar alla att följa programmet. Vi kommer att delta med en monter i den digitala arbetsmarknadsmässan Bazaren och i följande programpunkter:

• 2 juni kl.19.15-19.55 Debatten ”Var ska jag bo?”
    Från Einar Mattsson deltar Martin Fors som pratar om hur Einar Mattsson arbetar för att fler ska få en bostad.

• 5 juni kl. 09.40-09.55 Den flygande reportern intervjuar
    Förvaltare Ylva Forslund och fastighetstekniker Pontus Leoo guidar runt i vårt fina Hjulsta.

• 6 juni kl. 12.10-13.00 Ahmeds hållbara lunch om ”Den hållbara bostaden och bostadsområdet”.
    Koncernchef Stefan Ränk berättar om hur bolaget bidrar till hållbara bostäder och områden.

Hela sändningen finns att följa på Järvaveckans Youtubekanal (YouTube.com/jarvaveckanlive) eller från Järvaveckans hemsida: www.jarvaveckan.se

Om du vill veta mer om Järvaveckan kan du följa den på Instagram och Facebook (@Jarvaveckan), eller prenumerera på deras nyhetsbrev: www.jarvaveckan.se/nyhetsbrev.

Om Järvaveckan Live
Sveriges främsta demokrativecka blir i år större än någonsin när Järvaveckan blir Järvaveckan Live. Mellan den 2-6 juni kommer Järvaveckan sända live dygnet runt i 100 timmar från en studio i Rinkeby. Ambitionen är att ge fler perspektiv från Sverige, nå ut till hela landet med programpunkter från olika orter, vara en oberoende och objektiv röst för vår demokrati och möjliggöra möten mellan människor.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Det är kul med en bransch som växer mycket och känns trygg” — fredagsporträttet med Maria Karlsson17.9.2021 09:55:19 CEST | Blogginlägg

Tack vare sitt eget driv och nyfikenhet på sina äldre, erfarna och kunniga kollegors kunskap har Maria Karlsson idag jobbat sig till rollen som biträdande fastighetsförvaltare. Nu handlar dagarna om kontraktshanteringar och alla de ärenden som uppstår kring hyresgästers boende. Hon är särskilt förtjust i Bagarmossen, är ett socialt geni med stor familj och vänskara, och hon minns semesterdagarna i Dalarna som sommarens bästa. Hon använder bakning som terapi och har ett extra gott öga till ett av Afrikas länder.

“Ledarskap är att ta tag i saker som kan kännas jobbiga och att sprida arbetsglädje” — fredagsporträttet med Sofia Märges10.9.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Med sin pigga uppsyn, sin varma blick och sitt leende charmar och servar den före detta sköterskan numera koncernens besökare och personal. Som gruppledare för servicecenter, med en utbildning till fastighetsförvaltare och praktik på eftermarknadsavdelningen, så har Sofia Märges en enorm kunskap i allt arbete i och kring en fastighet. Drömmarna om att bli barnmorska är därmed helt omkullkastade.