Jazzmåndag på Skansen

I kvällens Blå måndag framför Svante Thuresson Beppe Wolgers "Jag är hip baby" tillsammans med Carl Bagge Band.

Beppe Wolgers

Svante Thuresson  fick sitt stora genombrott för svenska folket som ”hip man svinaherde” i ”Nygammal vals” i Eurovisionsschlagern i Luxemburg tillsammans med Lill Lindfors. Han har varit medlem i sextetten Gals and Pals och gjort tv- och revyframträdanden i bland annat AB Svenska Ords produktioner och i Povel Ramels Knäppupp-revyer. Han medverkar i ett flertal jazzorkestrar.

Jazzpianisten Carl Bagges väg in musiken uppmuntrades vid tidig ålder av hans far, Lars Bagge, som var pianist och musikalisk ledare åt bl.a  Monica Zetterlund och Hasse-och-Tage. Carl Bagge är en viktig del av Stockholms jazzscen. Han samarbetar med artister som Edda Magnason, Anne Sofie Von Otter, Max Schultz, Jonas Kullhammar med flera. Förutom ständigt förekommande i diverse konstellationer är Carl Bagge en flitigt anlitad arrangör och kapellmästare.

Blå måndag, Sollidenscenen 25 juli kl 19.00

Beppe Wolgers

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan: Skandinaviens främsta besöksmål - med fler besökare än kinesiska muren. Var är vi?19.10.2017 15:14Pressmeddelande

45 aktörer på Djurgården har under ett år arbetat för att tillsammans stärka Skandinaviens främsta besöksmål. Det har resulterat i ett koncept som presenteras den 27 oktober av bland andra Björn Ulvaeus, som investerat själ, hjärta och resurser på Djurgården och Stockholm. Möt honom och andra aktörer från Djurgårdens restauranger, museer, nöjen mm.

Skansen samarbetar med Svenska Barnmorskeförbundet3.10.2017 11:16Pressmeddelande

På Skansen gestaltas hur livet var förr, och en viktig del i livet var starten - födseln. För att kunna ge en bild av hur en viktig yrkeskår fungerade under åren 1920 - 1930 har Skansen inlett ett samarbete med Svenska Barnmorskeförbundet. Med hjälp av volontärer som alla arbetat som barnmorskor kommer gästerna på Skansen att få möta Hilda Andersson, legitimerad barnmorska på väg till nästa förlossning någon gång på 1930-talet.

Höstmarknad som kring år 190014.9.2017 07:00Pressmeddelande

Nu är det dags för den årliga höstmarknaden på Skansen. Sommarängen vid Skånegården fylls av försäljarnas stånd med sylter och marmelader, hantverk och blommor, färg och verktyg, godis och korvar... Drängar prövar sin styrka, porslinet ryker, barnen hoppar i höet, länsman jagar tvivelaktiga figurer och kroppkakorna ryker från de stora grytorna. Allt är som upplagt den 23-24 september för en riktig höstmarknad som vid förra sekelskiftet med andra ord.