Jazzmåndag på Skansen

I kvällens Blå måndag framför Svante Thuresson Beppe Wolgers "Jag är hip baby" tillsammans med Carl Bagge Band.

Beppe Wolgers

Svante Thuresson  fick sitt stora genombrott för svenska folket som ”hip man svinaherde” i ”Nygammal vals” i Eurovisionsschlagern i Luxemburg tillsammans med Lill Lindfors. Han har varit medlem i sextetten Gals and Pals och gjort tv- och revyframträdanden i bland annat AB Svenska Ords produktioner och i Povel Ramels Knäppupp-revyer. Han medverkar i ett flertal jazzorkestrar.

Jazzpianisten Carl Bagges väg in musiken uppmuntrades vid tidig ålder av hans far, Lars Bagge, som var pianist och musikalisk ledare åt bl.a  Monica Zetterlund och Hasse-och-Tage. Carl Bagge är en viktig del av Stockholms jazzscen. Han samarbetar med artister som Edda Magnason, Anne Sofie Von Otter, Max Schultz, Jonas Kullhammar med flera. Förutom ständigt förekommande i diverse konstellationer är Carl Bagge en flitigt anlitad arrangör och kapellmästare.

Blå måndag, Sollidenscenen 25 juli kl 19.00

Beppe Wolgers