Jeanette Svensson ny gruppsekreterare för Socialdemokratiska riksdagsgruppen

Idag valde den socialdemokratiska riksdagsgruppen Jeanette Svensson till gruppsekreterare. Jeanette Svensson har tidigare varit biträdande gruppsekreterare åt riksdagsgruppen.

– Det här är det finaste uppdrag en kan få som politisk tjänsteman i riksdagen och jag är både glad och stolt över det förtroende som riksdagsgruppen har visat mig. Jag ser fram emot att ge riksdagsledamöterna bästa möjliga förutsättningar att göra ett bra jobb men också att arbeta ihop med vår nya kanslichef, Lisa Hedin, säger Jeanette Svensson.

Jeanette Svensson började som informationschef på riksdagsgruppen 2003. Hon har sedan 2009 arbetat i olika roller med gruppledningen och nu de senaste åren som biträdande gruppsekreterare. Hon fortsätter att vara avdelningschef för riksdagsgruppens sekretariat.

Helena Carlsson

tel: 072-736 62 91

mejl: helena.carlsson@socialdemokraterna.se

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande