Jenny Sellsve från Kall valdes till SSU:s förbundsstyrelse

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund – SSU har en ny förbundsstyrelse. Den nya styrelsen valdes vid SSU:s 39:e förbundskongress som ägde rum i Stockholm i helgen. Bland de förtroendevalda finns Jenny Sellsve, 26 år, från Kall som under kongressen valdes in i styrelsen för första gången. Utöver sitt politiska engagemang jobbar Jenny som IT-tekniner, något som ligger henne varmt om hjärtat.

– Jag känner mig hedrad att bli vald till SSU:s förbundsstyrelse. Det ska bli berikande att tillsammans utveckla SSU:s politik och verksamhet, säger Jenny Sellsve

–Jag ser såklart fram emot att få möjligheten att driva de frågor jag brinner för tillsammans med övriga i förbundsstyrelsen. Men jag ser nog lika mycket fram emot att få prata med många och kloka medlemmar runt om i Sverige, avslutar Jenny Sellsve.

Om kongressen
I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. Kongressen är SSU:s 39:e i ordningen och äger rum den 11-14 augusti i Älvsjö. Stockholm. I år samlades 249 ombud från SSU:s 26 distrikt för att staka ut framtidens politik. Till förbundsordförande respektive förbundssekreterare omvaldes Philip Botström från SSU Värmland och Andrea Törnestam från SSU Stockholms stad. Läs mer om kongressen på kongress.ssu.se.

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

SSU tillsätter en granskningsfunktion för att säkerställa att alla förtroendevalda lever upp till våra värderingar1.11.2018 20:10:00 CETPressmeddelande