Jens Classon en av årets supertalanger

När Veckans Affärer igår kväll presenterade sin prestigefulla lista över årets supertalanger 2019 hamnade Jens Classon från Lidl Sverige på plats 7 av totalt 101. Jens har arbetat på Lidl sedan 2013 och har klättrat snabbt inom organisationen.
Jens Classon - nr 7 av Veckans Affärers 101 supertalanger

Varje år presenterar tidningen Veckans Affärer en lista över de vassaste unga talangerna i näringslivet. För att hamna på listan, som nomineras av tidningens läsare, ska man vara under 40 år och aldrig tidigare figurerat på listan. Talangerna delas in i de fem kategorierna entreprenörer, karriärister, samhällsbyggare samt finansfolk. När 2019 års talanger presenterades igår kväll fanns Jens Classon från Lidl Sverige med på listan karriärister och slutade på plats 7 av 101 .

– Att bli utsedd till en av årets supertalanger känns naturligtvis oerhört stort och roligt. För att lyckas spelar arbetsplatsen och kollegorna självklart en central roll. Sen har jag min arbetsgivare att  tacka för daglig inspiration och utmaning och för att vara en arbetsgivare som verkligen ser och främjar potentialen i medarbetarna. Utmärkelsen är ett kvitto på allt detta och så klart mitt hårda arbete, och det råder inga tvivel om att jag anlände till jobbet i morse med extra mycket motivation, säger Jens Classon.

Jens inledde sin karriär på Lidl år 2013. Han började då som Management trainee med en civilekonomexamen och en utbildning från Hamburg i bagaget. Samma år tog han över som distriktschef för centrala Stockholm och sedan 2016 är han försäljningschef för Region Stockholm.

– Jens har utmärkt sig sedan första dag och varit en otroligt värdefull beståndsdel i teamet på Lidl Sverige. Vi är såklart mycket stolta över att han placerar sig på listan över årets Supertalanger 2019, samtidigt som vi inte är det minsta förvånade. Med sitt driv och engagemang är vi säkra på att Jens kommer dyka upp i liknande sammanhang många gånger framöver, säger Sebastiano Sacilotto, Försäljningsdirektör Lidl Sverige.

Lidl bedriver ett gediget arbete för att såväl attrahera som behålla talang inom organisationen. Ambitionen är att de anställda, när de känner sig redo för nya utmaningar i yrkeslivet, inte ska behöva byta företag utan istället kunna avancera och utvecklas inom företaget. Genom att erbjuda flertalet traineetjänster samt möjligheten att vidareutbilda sig genom Lidls internationella utvecklingsprogram, har Lidl hittills varit framgångsrika i att hitta talang och få de anställda att stanna länge. Tack vare det starka engagemang som finns hos medarbetarna är Lidl idag den kedja som växer starkast inom den svenska dagligvarubranschen.

Jens Classon - nr 7 av Veckans Affärers 101 supertalanger
Jens Classon, Försäljningschef Lidl Sverige