Jens Lapidus i BingoLotto

Jens Lapidus, Fotograf: Martin Stenmark

På söndag gästar Snabba cash-författaren tillika advokaten Jens Lapidus BingoLotto. För musiken står rutinerade dansbandet Streaplers och husbandet leds av David Carbe. Programledare är som vanligt Ingvar Oldsberg.

Advokaten och författaren Jens Lapidus debuterade 2006 med Snabba cash, en av 2000-talets mest omtalade och sålda böcker. Uppföljaren Aldrig fucka upp är skriven i samma hårdkokta stil och skildrar även den de kriminellas egen inre logik. 2011 kom den tredje titeln i serien om Stockholms undre värld: Livet deluxe. Samtliga delar i trilogin filmatiserades dessutom med stor framgång.

2012 inledde Jens Lapidus en ny serie i tre delar med titeln VIP-rummet med paret Emily och Teddy i centrum. 2015 kom del två i serien, STHLM DELETE, och den avslutande delen ges ut våren 2017. På söndag berättar han om sitt författarskap i Ingvars gästfåtölj.

Streaplers är veteraner i BingoLotto-sammanhang. Bandet bildades 1959 som popgrupp men utvecklades sedermera till dansband och räknas som ett av Sveriges främsta och största dansband genom tiderna.

Husbandet leds av den begåvade David Carbe och kvällens programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 4 juni kl. 18 i TV4.