Jessica Cederberg Wodmar till Svenska Postkodstiftelsen

Jessica Cederberg Wodmar blir ny styrelseledamot på Svenska Postkodstiftelsen. Jessica är en av Sveriges främsta hållbarhetscoacher och har närmare 30 års erfarenhet från statlig, kommunal, privat och frivillig sektor nationellt och internationellt.

Foto:Jussi Knuuttila

- Vi välkomnar Jessica till vår styrelse och ser mycket fram emot ett engagerat samarbete. Hennes kunskapsområde - hållbarhet och allt som är kopplat till det - är vi i stort behov av, säger Elisabeth Tarras-Wahlberg, styrelseordförande för Postkodstiftelsen.

Jessica är expert inom hållbarhet och hon är en uppskattad inspiratör som har skrivit flera böcker i ämnet. Hon sitter även i styrelserna för Städa Sverige och Sustainergies.

- Behovet av att ge fler en hållbar framtid är stort, både lokalt och globalt, jag är mycket glad att få bli en del av det viktiga arbete som Postkodstiftelsen gör inom detta breda område, säger Jessica Cederberg Wodmar.

Postkodstiftelsens uppdrag är att förmedla stöd till olika typer av projekt som bidrar till en positiv samhällsförändring. Stiftelsen stöttar allmännyttiga organisationer i Sverige och internationellt som aktivt bidrar till uppfyllandet av de globala målen och att skapa positiv förändring genom konkreta insatser.

- Postkodstiftelsens vision är en bättre värld genom starka ideella organisationer. Jessica kommer med sin kompetens inom flera sektorer och hållbarhet bidra till en oerhört kompetent styrelse som speglar den bredd av projekt som stiftelsen stöttar för att realisera visionen, säger Marie Dahllöf, generalsekreterare för Postkodstiftelsen.

Nuvarande styrelse består av Elisabeth Tarras-Wahlberg, ordförande, Thomas Fogdö, vice-ordförande, Lena Adelsohn-Liljeroth, ledamot och Abbe Ibrahim, ledamot.

Foto:Jussi Knuuttila

Postkodstiftelsen ger en miljon kronor till Jontefondens Insamlingsstiftelse18.6.2020 15:30:00 CESTPressmeddelande