Jessica Span, Volvo Car Sverige, tar plats i World Childhood Foundations styrelse.

Jessica Span, vd för Volvo Car Sverige, valdes in som ny ledamot vid World Childhood Foundations styrelsemöte den 4 april 2022.
Jessica Span, vd Volvo Car Sverige, är ny ledamot i World Childhood Foundations styrelse. Foto: Volvo Car Sverige

Jessica är VD på Volvo Car Sverige sedan januari 2021 och har haft olika affärsroller inom Volvo Cars sedan 2005. Innan nuvarande uppdrag var hon VD på Volvo Bil AB mellan 2019–2020, Jessica är också styrelseordförande för svenska Hertz. Volvo Car Sverige har ett långt och starkt partnerskap med World Childhood Foundation (Childhood).

" Vi är otroligt glada över att Jessica Span blir en del av vår styrelse. Utöver Jessicas inspirerande ledarskap och erfarenhet av försäljning kommer hennes enorma drivkraft att förbättra vara till stor nytta för Childhood " säger Kenneth Bengtsson, styrelseordförande World Childhood Foundation.

" Barns säkerhet har alltid varit en prioritet hos Volvo Cars och genom vårt långvariga samarbete med Childhood stärker vi deras skydd ytterligare. Jag ser fram emot att spela en större roll i Childhoods viktiga arbete med att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn " säger Jessica Span, vd Volvo Car Sverige.

Inga arvoden utgår styrelsen.

Charles Mingo Bennström, pressansvarig World Childhood Foundation
+46(0)734 22 04 42, charles.bennstrom@childhood.org

World Childhood Foundation arbetar med att förebygga våld och sexuella övergrepp mot barn. Vi ger stöd till lokala organisationer som utvecklar nya innovativa metoder som hjälper barn och familjer i utsatthet. Vi arbetar också aktivt för att stärka kvalitén och sprida beprövade modeller som når barn och familjer som tidigare inte fått det stöd de behöver. Med relativt små investeringar, kopplat med nära dialog och stöd, kan Childhood agera inkubator och hjälpa nya idéer och organisationer att växa och bli hållbara. Childhood grundades 1999 av H.M. Drottning Silvia.