Jessica W Sandberg förstärker IQs styrelse

Jessica W Sandberg, en av Sveriges mest renommerade kommunikationsstrateger och hyllad föreläsare och inspiratör, är ny ledamot i IQs styrelse.
– Det är mycket glädjande och väldigt värdefullt att vi får ta del av Jessicas kompetens och breda erfarenhet bland annat inom värderingsfrågor, hbtq- och jämställdhetsfrågor för utvecklingen av IQ, säger Malin Sandquist, styrelseordförande för IQ.

Jessica W Sandberg driver bolaget Besvärlig sedan 1977 och har som drivkraft att inspirera människor och utmana normer och strukturer. Hon har mångårig erfarenhet av att arbeta med, och leda andra inom kommunikation och marknadsföring för såväl kommersiella som ideella varumärken. Jessica är expert på samhällsspeglande kommunikation och ligger även bakom några av Sveriges och världens mest omtalande kampanjer.

–IQ är viktig röst i frågan om alkoholnormen och bär med det också en betydelsefull roll i samhällsdebatten. Det känns oerhört peppande och meningsfullt för mig att få möjlighet att bidra till utvecklingen av IQs arbete, säger Jessica W Sandberg.

IQs styrelse består nu av Malin Sandquist (ordförande), Göran Johnsson, Kristina Ljungros, Jens Nordfält, Petra Jankov, Peter Allebeck, Gustav Lovén och Jessica W Sandberg. Vd för IQ är Karin Hagman.