Jesus Christ Superstar till Uppsala Konsert & Kongress

Den 28 september kan Uppsalapubliken ta del av musiken från Andrew Lloyd Webber och Tim Rice legendariska musikal när Jesus Christ Superstar - In Concert kommer till UKK.

Jesus Christ Superstar till Uppsala Konsert & Kongress

Den 28 september kommer Jesus Christ Superstar – In Concert till Uppsala. Efter totalt 5000 besökare i Malmö har det blivit Uppsalapublikens tur att få ta del av musiken från Andrew Lloyd Webber och Tim Rice legendariska musikal i ett samarbete mellan EldeenJohansson Produktion och UKK.

Jesus Christ Superstar, som skildrar Jesus sista sju dagar i livet, har sedan premiären på Broadway 1971 belönats med en rad priser, satts upp i olika utföranden på både scener och vita duken världen över och setts av miljontals människor.

”Det är naturligtvis väldigt roligt att vi äntligen får se succéföreställningen här, och krydda den med välkända Uppsalaprofiler som Göran Engman och Glenn Edell. Långsiktigt är min förhoppning att kunna presentera fler konsertanta musikaler på UKK – en genre som är stor utomlands men som hittills saknat hemvist i Sverige.” säger Daniel Sallmander, kreativ producent på UKK.

I Uppsala framförs föreställningen på originalspråket engelska, och i övriga roller syns musikalstjärnorna Daniel Eriksson som Jesus, Nina Pressing som Maria Magdalena och Andreas Eldeen som Pilatus. För musiken står kapellmästare Anders Juhlin med orkester.

Lördag 28 september, 19.00

Biljetter: Fredag 29 mars kl. 10.00 på ukk.se

Uppsala Konsert & Kongress, UKK, har sedan invigningen 2007 blivit en av nordens mest omtalade, uppskattade och framgångsrika mötesplatser för kultur och näringsliv. Här genomförs årligen hundratals kulturevenemang,
konferenser, möten, föreläsningar, mässor och utställningar. UKK är ett 14 000 kvadratmeter stort allkonsthus, beläget mitt i en snabbt växande storstad. Husets ledstjärna är att, med ett utbud som präglas av mångfald och hög kvalitet, välkomna alla.

UKK minskar sin klimatpåverkan med hjälp av av foodtech-bolaget CarbonCloud3.5.2019 11:23:20 CESTPressmeddelande

Uppsala Konferens och Kongress beräknade sin klimatpåverkan från maten som serverades under hösten. Efter att resultaten presenterats har UKK justerat inköp och menyer ännu mer och gjort nya mätningar. De färska resultaten visade en stor förbättring på väldigt kort tid, samtidigt som de nya matkoncepten blivit succéer. Nu vill UKK och Uppsala Kommun nå ännu lägre nivåer av utsläpp.