Jill Johnson – Simply The Best

Jill Johnson är en av vår tids största svenska artister. I över 30 år har hon skapat musik, men även samarbetat med några av Sveriges och världens främsta artister. På nyårsafton den 31 december 2022 ställer sig Jill Johnson på Cirkus stora scen, i Stockholm, för att framföra delar av sin stora katalog av låtar och kommer även att bjuda på tolkningar av hennes internationella favoritartister. En show som rymmer det bästa av det bästa – Simply The Best.

2Entertain part of Moment Group

Jills nya show är en hyllning till musiken, samtidigt som den spelas samma år som hon fyller 50 år. Ett födelsedagsfirande och jubileum i ett, som sätter fokus på de år som Jill tillbringat på scen i musikens tjänst. Under hela showen får publiken följa med på en resa genom Jills liv och karriär. Det är en stor portion av glädje och kärlek som kommer genomsyra hela upplevelsen där musiken och Jills spelglädje står i fokus.

”Denna show ger möjlighet till att verkligen hylla en av vår tids största kvinnliga artister och hennes legacy i musikbranschen, där Jill också får ge tillbaka till och hylla sin publik – det kommer bli storartat!” säger Mikael Gordon-Solfors, kreativ producent.

Simply The Best har premiär på Cirkus i Stockholm på nyårsafton 2022. Likt namnet på showen antyder lyfts både det spröda och närheten till musiken likväl Jills artisteri och det storslagna i de stora låtarna, som många bär varmt om hjärtat. Jills show är en hyllning till livet och glädjen att få stå framför en publik.

”En show när jag fyller 50? Ja, detta är livets present en stor härlig paketering där jag kan ge tillbaka min innersta glädje till min publik. Vilken lyckokänsla!" säger Jill Johnson.

Biljettsläpp den 19 september.
För att läsa mer om showen, klicka här

Simply The Best produceras av Krall Entertainment och 2Entertain.

För pressbilder klicka här

Vid övriga frågor eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:

Filip Jarl, presskontakt Micael Bindefeld AB
filip.jarl@bindefeldab.se

Hanna Källerteg, presskontakt Micael Bindefeld AB
hanna.kallerteg@bindefeldab.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Broadwaymusikalen Annie slår på stort!20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 16 september, var det äntligen dags för premiären av Broadwaymusikalen Annie på Lisebergsteatern i Göteborg. Skådespelarna, som till majoritet består av barn, var lika förväntansfulla som publiken i den fullsatta salongen och vilken premiärkväll det blev! Helgens alla föreställningar har varit fullsatta och publiken har lämnat stående ovationer. Nu släpps fler föreställningar och framgångssagan Annie fortsätter.

Vi summerar ett starkt andra kvartal - hämtat från VD-ordet19.7.2022 08:53:18 CEST | Pressmeddelande

Vi summerar ett starkt andra kvartal med ett resultat som är ett av koncernens mest lönsamma för en ”april-juni-period” någonsin. Rörelseresultatet för kvartalet landar på 20 msek vilket är en stark förbättring och en tydlig indikation på att vi är på rätt väg mot att återställa lönsamheten. Även när vi exkluderar erhållna stöd till följd av restriktionerna levererar koncernen ett resultat som visar tydliga lönsamhetsförbättringar. I sammanhanget noterar vi att de covidrelaterade restriktionerna från tidigare perioder i kombination med oron i omvärlden påverkade införsäljningstakten för kvartalet negativt, men ett hårt och fokuserat arbete från dedikerade och engagerade medarbetare gör att vi trots det kan summera ett mycket bra kvartal.