Jimmie Åkesson besöker Skäggetorp, Linköping, efter påskhelgens korankravaller

Efter påskhelgens kravaller besöker Jimmie Åkesson stadsdelen Skäggetorp i Linköping. På plats kommer han att möta media och allmänheten, samt presentera ett nytt förslag på det kriminalpolitiska området. Mötet sker utomhus i Skäggetorp klockan 12:00 på torsdag, 21/4.

Röken och dammet tycks ha lagt sig efter helgens våldsamheter i runt om i landet. Vår grundlagsfästa yttrandefrihet har satts på prov och utmanats av sverigefientliga grupperingar. Det hatet som dessa människor hyser mot poliser är både chockerande och mycket allvarligt. Rapporter och vittnesmål har strömmat in om omfattande skadegörelse, våld mot poliser, stenkastning, brandbomber och skottlossningar.

Jimmie Åkesson besöker nu en av de stadsdelar där upploppen eskalerade bortom kontroll. På plats kommer han att möta pressen och reagera på helgens händelser. Han kommer också att presentera ett nytt kriminalpolitiskt förslag med utgångspunkt i oroligheterna.

På grund av det spända läget i området tar vi tacksamt emot information om vilka medier som avser närvara så att vi kan underlätta polisens arbete på plats i samband med besöket.

Jimmie Åkessons vårtal 20225.5.2022 09:45:00 CEST | Pressmeddelande

På lördag kommer Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson hålla vårtal på partiets stora valkickoff i Stockholm. För att markera starten på valrörelsen håller Sverigedemokraterna sin största konferens någonsin. Efter talet kommer det finnas möjlighet att ställa frågor. Tid: Kl. 14.45, lördagen den 7 maj Plats: Stockholmsmässan, västra entrén Alla deltagare måste genomgå en säkerhetskontroll vid inpassering. Vänligen anländ i god tid för att hinna med detta. Närvaro anmäls på förhand till press@sd.se.