Jimmie Åkessons sommartal 2022

Det traditionsenliga sommartalet i Sölvesborg den 13:e augusti 2022.

Sommartalet 2022 bifogas i detta pressutskick.

Det talade ordet gäller.

Talet kommer att kunna ses i efterhand på youtubekanalen Riks.

Sverigedemokraternas valfilm - Sverige ska bli bra igen2.9.2022 15:00:43 CEST | Pressmeddelande

Sverige ska bli bra igen. För att veta hur det ska ske måste man reda ut vad vi har varit, är och kommer att bli. För oss är Sverige svenska trollskogar, ängar och gnistrande snö. Sverige är landet som gjorde pizzan bättre och som hjälpte världen att komma varandra närmre. Motorn i vårt land är den svenska fliten, uppfinningsrikedomen, stoltheten och tryggheten i att vi hjälps åt, tillsammans, i ur och skur. Sverigedemokraterna är partiet för den svenska fliten. Vi är partiet för idéer, vilja och mod. Partiet för ett Sverige som vågar vara sig självt igen. För ett Sverige som återigen känns som hemma. Vi är partiet för ett bra Sverige. Rösta SD för att det ska ske, nu eller fram till den 11 september. Sverigedemokraternas kommunikationschef Joakim Wallerstein: - De som ser denna film tror jag kommer att nicka med och känna igen sig, med visst vemod, men framförallt med stolthet och glädje. Hela filmen finns på youtube och hittas här: https://www.youtube.com/watch?v=9yseFnoQb4c&ab_chann