JLT Mobile Computers delar med sig av tips och ”best practices” för att välja rätt ruggad dator för optimal produktivitet

Dela

Vägledande guide nummer 2 från ledande leverantör av stryktåliga, mobila datorer och IT-lösningar för utmanande miljöer betonar vikten av att se bortom produktspecifikationer och priser vid upphandling av ruggade enheter

Växjö, Sverige, 25 augusti 2020 * * * Efter 25 år i branschen delar JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, med sig av sin expertis i en serie vägledande guider som tagits fram för att hjälpa nya och befintliga kunder att fatta rätt strategiska beslut gällande användning av teknologi för att optimera sina verksamheter. Den andra guiden i serien täcker de många aspekterna kring val och inköp av rätt ruggade datorer. Den är tillgänglig för gratis nedladdning här.

Jämfört med inköp av kontors- eller företagsdatorer är valet av stryktålig datorutrustning för mobila team i tuffa industriella miljöer mer komplext, med många andra överväganden än enbart produktspecifikationer och inköpspris. Alla verksamheter är olika och har olika krav. Och olika typer av teknik kan fungera eller inte fungera tillsammans. Rätt lösning ökar produktiviteten och motiverar medarbetarna. Motsatsen kan leda till kostsamma konsekvenser.

”Att hitta exakt rätt datorer och system för dina mobila medarbetare, till fots eller i fordon, är en komplicerat uppgift”, säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers Group. ”De kan behöva något som är litet och bärbart, eller monterat i en lastbil eller på en gaffeltruck. Det kan regna, temperaturen kan vara extrem, solljus kan vara en faktor, hur länge batteriet räcker eller hur bra den trådlösa uppkopplingen fungerar. Du kan inte köpa ruggad utrustning enbart utifrån produktspecifikationen, det handlar om mycket mer än bara själva datorn. Medarbetarna måste känna sig bekväma med lösningen, allt måste fungera tillsammans och matchas med verksamheten. På JLT har vi varit i den här branschen i årtionden. Vi vet hur det fungerar och vi vet vad som är viktigt. I den här guiden delar vi med oss av vad vi har lärt oss om att hitta rätt verktyg för jobbet tillsammans med våra kunder.”

Under titeln ”Hur du väljer och köper rätt ruggade datorer för ditt företag”, behandlar den andra i JLT:s serie av gratisguider allt som är viktigt när det handlar om att uppfylla datorbehoven för mobila team med exakt rätt system och utrustning. Det inkluderar att balansera önskelistor med tekniska och operativa realiteter, bestämma rätt typ av formfaktor och teknologi, underlätta testning och säkerställa en god acceptans från medarbetarna samt att skydda din investering och beräkna de totala ägandekostnaderna.

Guiden leder dig igenom de viktigaste punkterna och frågorna en efter en: hur du väljer rätt typ av mobil datorutrustning och för- och nackdelar med varje typ, samt hur du kan matcha din utrustning till din arbetsmiljö så att du bara betalar för den kvalitet och stryktålighet du faktiskt behöver.

Du lär dig också mer om viktiga aspekter som display- och touchteknik, samt hur du bedömer rätt storlek och vikt, så att utrustningen känns ”rätt”. Guiden hjälper dig även att analysera dina effektbehov. Till skillnad från stationära datorer, kräver mobila datorer att du balanserar faktorer som vikt, kostnad, storlek, livscykel och teknologi. Rätt typ av mobil anslutning är en annan viktig fråga, eftersom miljön är mycket mer komplex än på ett kontor. Du får dessutom hjälp med att bestämma dina faktiska prestandabehov vad gäller databearbetning, så att du varken får för lite eller för mycket. Slutligen visar guiden dig vikten av rätt tillbehör och kringutrustning för att skapa ett framgångsrikt mobilt system.

För att ladda hem den kostnadsfria guiden och börja lära dig vad du ska leta efter och vad du ska undvika när du köper dina nästa ruggade enheter, gå till https://jltmobile.com/guide-how-to-buy-rugged/?utm_campaign=rugged_device_guide_pr.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers GroupPRismaPR
Per Holmberg, VDMonika Cunnington
Telefon: +46 70 361 3934Telefon: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com


monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Saniona har erhållit upfrontbetalning om cirka 2,9 miljoner USD (24,2 miljoner SEK) i samband med förvärvet av Cadent Therapeutics25.1.2021 14:00:00 CETPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 25 januari 2021 Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, tillkännagav idag att Saniona tillförts cirka 2,9 miljoner USD (24,2 miljoner SEK) i upfrontbetalning, till följd av det nu genomförda förvärvet av Cadent Therapeutics av en tredje part. Saniona har en ägarandel om cirka 3 % i Cadent Therapeutics efter Cadents tidigare förvärv av Sanionas avknoppning Ataxion, som bildades för att utnyttja Sanionas expertis inom jonkanaler för behandling av motoriska störningar. Saniona har tidigare, i december 2020, meddelat om det planerade förvärvet samt bolagets ägarandel. ”Saniona har utvecklat en robust, proprietär plattform för upptäckter av nya läkemedel med fokus på jonkanaler – en av ett fåtal vetenskapligt validerade läkemedelsklasser som fortfarande är i huvudsak outnyttjade”, säger Jørgen Drejer, Chief Scientific Officer på Saniona. "Det är glädjande att se att våra jonkanalsprogram skapar värde och de

Bilias hållbarhetssatsning fortsätter med uppstart av fälgrenovering25.1.2021 08:45:00 CETPressmeddelande

Bilia, som är en av Europas största bilkedjor, fortsätter nu sin hållbarhetssatsning och kompletterar bildemonteringsverksamheten inom Bilia Reuse med fälgrenovering. Fälgrenovering är en ny tjänst som kommer att erbjudas våra kunder som en del av Bilias affärsmodell att vara en One Stop Shop, som erbjuder bilägaren hjälp med allt bilen behöver. För de kunder som idag förvarar sina hjul på Bilias däckhotell är detta en tjänst som kommer att vara av stort intresse, och vi bedömer att den även kommer att vara intressant för nya kunder. Som ett första steg i satsningen på fälgrenovering har Bilia ingått avtal om förvärv av 80 procent av aktierna i Felgteknikk Norge AS. Bolaget är ett mindre familjeföretag som nyligen flyttat in i ny anläggning med modern produktionsutrustning. Bilia avser som nästa steg att expandera fälgrenoveringsverksamheten till Sverige. Bilias mål för 2025 är att förvara 600 000 hjul åt kunder på Bilias däckhotell. Idag förvaras cirka 375 000 hjul för kunders räkning

Inbjudan till Kinneviks kapitalmarknadsdag 202125.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") kommer att hålla en digital kapitalmarknadsdag den 24 februari 2021. Eventet kommer att hållas digitalt kl. 14.00-16.00 CET den 24 februari 2021. Programmet innefattar en uppdatering på Kinneviks strategi, finansiella position och ramverk för kapitalallokering samt en djupdykning i våra fokussektorer med deltagande från vår investeringsorganisation och representanter från bolagen. Länk till eventet samt ett detaljerat program kommer längre fram. Registrera ditt deltagande senast den 19 februari 2021 på vår hemsida: https://www.kinnevik.com/sv/investerare/kapitalmarknadsdag För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta: Torun Litzén, Informations- och IR-chef Telefon +46 (0)70 762 00 50 Email press@kinnevik.com Kinnevik är ett sektorfokuserat investmentbolag som brinner för entreprenörskap. Vårt syfte är att förbättra människors liv genom att erbjuda fler och bättre valmöjligheter. Tillsammans med drivna grundare och företagsledare by

Telefonkonferens och presentation av Kinneviks resultat för fjärde kvartalet och helåret 202021.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") kommer att offentliggöra resultatet för det fjärde kvartalet och helåret 2020 torsdagen den 4 februari 2021 cirka kl. 08.00 CET. En telefonkonferens kommer att hållas samma dag kl. 10.00 CET för att presentera resultatet. Presentationen kommer att hållas på engelska och även finnas tillgänglig som audiocast på Kinneviks webbplats, www.kinnevik.com. Länk till audiocast: https://edge.media-server.com/mmc/p/a97or8rx De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer. För att vara säker på att uppkopplingen till konferenssamtalet fungerar, ring in några minuter innan konferensen börjar för att registrera er. Telefonnummer: UK: +44 3333 000 804 SE: +46 8 566 426 51 US: +1 631 913 1422 Kod: 69100644# För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta: Torun Litzén, Informations- och IR-chef Telefon +46 (0)70 762 00 50 Email press@kinnevik.com Kinnevik är ett sektorfokuserat invest

ArcAroma AB: 210120 ArcAroma och OptiFreeze skapar tillsammans ett starkare bolag20.1.2021 16:00:00 CETPressmeddelande

Pressmeddelande 2021-01-20 ArcAroma och OptiFreeze skapar tillsammans ett starkare bolag Styrelserna i ArcAroma AB (publ) och OptiFreeze AB (publ) beslutade igår att föreslå ett samgående mellan bolagen genom fusion. Beslutet har tagits mot bakgrund av den marknadspotential och de synergieffekter som identifierats i samband med bolagens utökade samarbetsavtal, som tecknades i november 2020. ArcAroma och OptiFreeze har i olika omfattning samarbetat sedan grundandet av OptiFreeze 2011, där ArcAroma var en av grundarna till OptiFreeze. Sedan bolagens utökade samarbete inleddes i november 2020 har marknadsmöjligheter och synergier framstått som allt tydligare om bolagens resurser och tillväxtpotential kombineras. När fusionen är genomförd är målet att inleda processen för ett listbyte till Nasdaq Stockholm Small Cap. Storleken på det fusionerade bolaget skapar rätt förutsättningar för en kostnadseffektiv accelererad tillväxt som vilar på en unik teknologiplattform. Det nya bolagets kostnad

Kinneviks vice ordförande Henrik Poulsen ställer inte upp för omval20.1.2021 09:30:00 CETPressmeddelande

Kinnevik AB (publ) (“Kinnevik”) meddelade idag att styrelsens vice ordförande Henrik Poulsen har meddelat valberedningen att han inte ställer upp för omval vid årsstämman 2021. Anders Oscarsson, ordförande i valberedningen, kommenterade: ”Å aktieägarnas vägnar vill jag framföra vårt tack till Henrik Poulsen för hans värdefulla arbete i Kinneviks styrelse. Valberedningen ser fram emot att presentera sitt fullständiga förslag till ny styrelse i god tid innan årsstämman.” För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta: Torun Litzén, Informations- och IR-chef Telefon +46 (0)70 762 00 50 Email press@kinnevik.com Kinnevik är ett sektorfokuserat investmentbolag som brinner för entreprenörskap. Vårt syfte är att förbättra människors liv genom att erbjuda fler och bättre valmöjligheter. Tillsammans med drivna grundare och företagsledare bygger vi bolag som genom digitalisering och teknisk innovation tillgodoser väsentliga vardagsbehov hos konsumenten. Som aktiva ägare tror v

Nexstim Abp meddelar om valberedningsbeslut20.1.2021 08:30:00 CETPressmeddelande

Företagsmeddelande, Helsingfors 20 januari 2021 kl. 9.30 (EET) Nexstim Abp meddelar om valberedningsbeslut Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar om valberedningens beslut. Rohan Hoare, som varit styrelseledamot i bolaget sedan 2016, och Tomas Holmberg, som varit styrelseledamot i bolaget sedan 2017, har meddelat att de inte står till förfogande för en fortsatt styrelsepost i bolaget 2021–2022. Valberedningen har på sitt sammanträde beslutat att för årsstämman föreslå Timo Hildén och Tero Weckroth som nya styrelseledamöter. Leena Niemistö, ordförande för Nexstims styrelse, lämnade följande kommentar: ”Det gläder mig verkligen att Timo Hildén och Tero Weckroth ställer upp för uppdrag i Nexstims styrelse. Bägge har gedigen och mångsidig erfarenhet inom medicintekniksektorn och läkemedelsindustrin. Timo Hildén har solid erfarenhet inom hälso- och medicintekniksektorn, såväl från den operativa verksamheten som i lednings- och styrelseuppdrag. Tero Weckroth

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum