JLT Mobile Computers erbjuder gratis guide för hur företag kan öka produktiviteten på lagret

Dela

Ledande leverantör av stryktåliga, mobila datorer och IT-lösningar för utmanande miljöerpublicerar första delen i en serie av vägledande guider för att besvara strategiska frågor kring implementering av teknologi på olika marknader och i olika branscher

xjö, Sverige, 30 juni2020  * * *  Efter 25 år i branschen delar JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, med sig av sin expertis i en serie vägledande guider som tagits fram för att hjälpa nya och befintliga kunder att fatta rätt strategiska beslut gällande användning av teknologi för att optimera sina verksamheter. Den första guiden i serien handlar om ökad produktivitet i en lagerverksamhet och finns att ladda ner här.

Modern teknik har förändrat hur ett lager hanteras oc Fem sätt att öka din produktiviteth förändringstakten bara accelererar. Vad som en gång var en relativt enkel fråga om att förvara och hämta varor är nu en kapplöpning med avseende på ökad hastighet och noggrannhet, kortare lagercykler, färre fel och mindre svinn. Att hållbart kunna öka kapaciteten, effektiviteten och genomströmningen för att möta ständigt stigande kundkrav har blivit till en vetenskap. Och en viktig aspekt av denna vetenskap, i alla typer av lagerverksamheter, är prestandan och effektiviteten i de mobila datorsystem och nätverk de använder sig av.

"Lager är komplexa driftsmiljöer som medför unika utmaningar för nätverk och datorsystem", säger Per Holmberg, VD för JLT Mobile Computers Group. "Alla lager är olika. Varor förändras, lastningsmönster förändras, allt förändras hela tiden. Det ställer stora krav på nätverket och datorerna som används på lagergolvet. Efter att ha arbetat tillsammans med kunder inom detta område under årtionden har vi lärt oss vad man ska se upp för, hur man får ut det mesta ur system och hur man gör det på bästa sätt. Därför delar vi nu med oss av vår erfarenhet i en serie guider som syftar till att hjälpa våra kunder att öka effektiviteten i sina verksamheter."

Den första guiden i serien – Så ökar du produktiviteten på lagret (eng. How to Increase Productivity in your Warehouse) – diskuterar fyra stora utmaningar som lageroperatörer brottas med: Anslutningsproblem såsom områden utan mottagning, placering av accesspunkter och överlämnings- och roaming-problem som är typiska för lagerbyggnader. Datorhaverier som verkar oundvikliga i krävande miljöer (men som inte behöver vara det). Föråldrad teknik, inkompatibilitet och tillförlitlighetsfrågor. Och slutligen, den inverkan olämplig teknik har på medarbetarnas produktivitet. Allt detta innebär såväl uppenbara som dolda förluster av produktivitet som kan vara avgörande för lönsamheten och konkurrenskraften för en lagerverksamhet.   

Guiden visar hur man tar itu med dessa problem ett efter ett: hur nätverkskartläggningar och rätt enheter kan bidra till en robust trådlös infrastruktur med sömlös roaming även i komplexa situationer. Hur datorproblem kan minimeras eller elimineras genom val av utrustning som är avsedd för uppgiften. Hur man undviker stelbenta system och tekniker som arbetar mot, och inte med, din personal. Och hur du får ut det mesta av din teknikinvestering genom att samarbeta med din personal under systemval, konfiguration, testning och drift.

Guiden lyfter fram fem viktiga lärdomar i jakten på framgång: Involvera din användare. Investera i ditt nätverk. Satsa på robusta enheter av hög kvalitet som klarar jobbet. Håll din teknik uppdaterad. Och glöm aldrig att titta på den totala ägandekostnaden.

Ladda hem din gratis guide och börja öka din lagerproduktivitet redan idag på: https://jltmobile.com/guide-increase-productivity-in-warehouse.

FörfrågningarPresskontakt
JLT Mobile Computers GroupPRismaPR
Per Holmberg, VDMonika Cunnington
Telefon: +46 70 361 3934Telefon: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com


monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Bergman & Beving AB: Bergman & Beving AB återköp av egna aktier27.10.2020 15:15:00 CETPressmeddelande

Pressmeddelande Bergman & Beving AB återköp av egna aktier I enlighet med bemyndigandet från årsstämman den 26 augusti 2020 har Bergman & Beving AB idag återköpt 200 000 B-aktier till en genomsnittskurs om 84,20 kr. Bergman & Beving AB:s totala innehav av egna aktier efter återköpet uppgår till 929 677 B-aktier. Det totala antalet aktier i Bergman & Beving AB, inklusive de av bolaget ägda aktierna, uppgår till 27 436 416 och antalet utestående aktier uppgår till 26 506 739. Stockholm den 27 oktober 2020 Bergman & Beving AB (publ) För ytterligare information kontakta: Peter Schön, CFO, telefon 070-339 89 99 Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 oktober 2020 kl. 15:15 CET. Bergman & Beving äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg - främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa

Delårsrapport, januari – september 202027.10.2020 08:45:00 CETPressmeddelande

Perioden 1 juli – 30 september 2020 Nettoomsättningen uppgick till 96,4 Mkr (92,4 Mkr)Mjukvaruintäkterna uppgick till 69,1 Mkr (62,5 Mkr)Repetitiva intäkter uppgick till 63,3 Mkr (57,8 Mkr), motsvarande 66 % (63 %) av nettoomsättningenEBITDA 27,0 Mkr; 28,1 % (24,3 Mkr; 26,3 %)EBITDA-adj. 17,4 Mkr; 18,1 % (14,5 Mkr; 15,7 %)EBIT 14,0 Mkr; 14,5 % (11,2 Mkr; 12,1 %)Resultat efter skatt 9,2 Mkr; 9,5 % (8,3 Mkr; 8,9 %)Resultat per aktie före utspädning 0,17 kr (0,16 kr)Kassaflöde från den löpande verksamheten 3,1 Mkr (21,5 Mkr) Perioden 1 januari – 30 september 2020 Nettoomsättningen uppgick till 299,8 Mkr (290,7 Mkr)Mjukvaruintäkterna uppgick till 209,9 Mkr (192,0 Mkr)Repetitiva intäkter uppgick till 186,4 Mkr (170,7 Mkr), motsvarande 62 % (59 %) av nettoomsättningenEBITDA 78,4 Mkr; 26,2 % (72,3 Mkr; 24,9 %)EBITDA-adj. 50,1 Mkr; 16,7 % (44,5 Mkr; 15,3 %)EBIT 40,6 Mkr; 13,5 % (32,2 Mkr; 11,1 %)Resultat efter skatt 29,4 Mkr; 9,8 % (23,0 Mkr; 7,9 %)Resultat per aktie före utspädning 0,55 kr (0

Aino Health AB (publ): Aino Health ingår samarbete med LifeComp27.10.2020 08:30:00 CETPressmeddelande

Stockholm 27 oktober 2020: Aino Health meddelar idag att de har ingått ett samarbete med LifeComp. I det nya samarbetet kommer LifeComp att addera kundnytta till Aino Healths plattform i form av förebyggande hälsoanalys och aktiviteter. Bolagen avser även att samverka i försäljningsarbetet. Lifecomp erbjuder personlig algoritmbaserad hälsoanalys, vilket blir ett bra komplement till Ainos SaaS-lösning HealthManager, och stöttande tjänster, inom health management. I och med samarbetet kommer både Aino och Lifecomp att kunna erbjuda sina kunder ett bredare sortiment av tjänster. “Aino Health erbjuder en brilliant plattform – som gör livet betydligt enklare för ett bolags HR-avdelning såväl som för dess chefer, och som passar mycket väl ihop med LifeComps Hälsoanalys.” Fredrik Kjällander, CEO LifeComp. “Jag är mycket glad, att genom LifeComp, kunna addera nyttan av marknadens sannolikt mest avancerade algoritmbaserade hälsoanalys i kombination med olika fysiska tester till våra kunder” säg

ZetaDisplay bjuder in till presentation av delårsrapporten26.10.2020 09:30:00 CETPressmeddelande

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) bjuder in till en audiocast i samband med publiceringen av delårsrapporten januari – september 2020. Rapporten publiceras den 4 november 2020 klockan 08:00 och presentationen sker via en audiocast kl 10:00 samma dag. ZetaDisplay bjuder in till deltagandet via länken https://tv.streamfabriken.com/zetadisplay-q3-2020. Presentationen kommer att hållas på engelska av VD Per Mandorf och CFO Jacob Stjernfält. Malmö, 26 oktober 2020 För vidare information, vänligen kontakta: Per Mandorf, Koncernchef & VD Telefon +46 704-25 82 34 Emailper.mandorf@zetadisplay.com Jacob Stjernfält, CFO Telefon +46 76-8754177 E-mailhttps://www.globenewswire.com/Tracker?data=2TbrJc5xeUaeYuQ7qmVdT6yN6qSycP7wb2-N0uA6UOP0Z3tyeuclepz4HwpDqG2JOEx7lkdw_ISQhfktITLhrQyLHEH2X0FGmGTCZwVXirDHC5pQld6HV9Y69KblARg_ jacob,stjernfalt@zetadisplay.com Daniel Oelker, CCO Telefon +46 708-45 80 54 E-maildaniel.oelker@zetadisplay.com Om ZetaDisplay ZetaDisplay driver den digitala t

Kommuniké från extra bolagsstämma den 23 oktober 2020 i Saniona AB23.10.2020 17:15:00 CESTPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 23 oktober 2020 Idag, den 23 oktober 2020, hölls extra bolagsstämma i Saniona AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet. Beslut om (A) personaloptionsprogram; och (B) riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om införande av ett optionsprogram för samtliga av bolagets anställda, inklusive bolagets verkställande direktör, ledningsgrupp (exklusive CSO Jørgen Drejer), Vice Presidents och samtliga övriga anställda. Personaloptionerna omfattar samtliga av bolagets nuvarande anställda (inklusive nyligen anställda och personer som kommer att anställas under perioden fram till nästa årsstämma). Stämman beslutade även om riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner. Programmet innebär att högst 7 976 690 personaloptioner ska erbjudas deltagarna. Optionsinnehavarna

HMS Networks presenterar sin rapport för tredje kvartalet och nya finansiella mål23.10.2020 14:00:00 CESTPressmeddelande

Kvartalet Tredje kvartalets omsättning uppgick till 345 MSEK (377), motsvarande en minsk­ning med 8%. Valutaeffekter har påverkat koncernens omsättning negativt med 10 MSEK Orderingången uppgick till 336 MSEK (372), motsvarande en minskning med 10% Rörelseresultatet uppgick till 77 MSEK (56), motsvarande en rörelsemarginal på 22,3% (14,9) Resultat efter skatt uppgick till 61 MSEK (46) och vinst per aktie till 1,33 SEK (0,98) Kassaflödet från den löpande verksam­heten uppgick till 116 MSEK (90) Första nio månaderna Nettoomsättningen för de första nio månaderna uppgick till 1 061 MSEK (1 172), vilket motsvarar en minskning med 9%. Valutaeffekter har påverkat koncernens omsättning negativt med 9 MSEK Orderingången uppgick till 1 039 MSEK (1 134), motsvarande en minskning med 8% Rörelseresultatet uppgick till 213 MSEK (188), motsvarande en rörelsemarginal på 20,0% (16,0) Resultat efter skatt uppgick till 163 MSEK (138) och vinst per aktie till 3,58 SEK (2,96) Kassaflödet från den löpande v

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum