Johan Dozzi invald i EFCAs styrelse

Tyréns koncernchef Johan Dozzi har valts in i EFCAs styrelse (European Federation of Engineering Consultancy Associations).

EFCA är den europeiska organisationen för rådgivande ingenjörer vars syfte är att arbeta för att förbättra villkoren för branschen i Europa.

Vid dagens årsmöte i Paris valdes Johan Dozzi, koncernchef Tyréns, in i styrelsen i ett fyllnadsval på 1 år.

-  Allt fler av vår branschs frågor påverkas av det som händer i Europa och det är både kul och hedrande att jag får möjlighet att bidra från ett svenskt perspektiv, säger Johan Dozzi.

På årsmötet valdes även Inés Ferguson in som "President - Elect" och hon kommer därmed ta över som ordförande nästa år. Styrelsen för EFCA har tidigare i vår även valt att utse en ny generalsekreterare, Sue Arendale som tillträder sin tjänst 1 augusti i år.

Innovativa lösningar visar vägen mot ett tryggare samhälle – ny rapport lyfter vikten av nytänkande9.3.2022 07:02:00 CET | Pressmeddelande

När samhället upplevs mer otryggt och hotfullt krävs det innovativa och hållbara lösningar som ökar samhällets säkerhet och beredskap. Innovationsföretagen lanserar nu rapporten ”Innovation för Trygghet” som visar på hur aktörer inom den innovativa tjänstesektorn skapar produkter och tjänster som leder till ökad säkerhet, beredskap och trygghet i samhället.

Ny rapport: Kompetensbrist en växande utmaning för nya innovationer9.2.2022 06:02:00 CET | Pressmeddelande

Kompetensbrist är en stor och växande utmaning för arkitekt- och ingenjörsföretagen. Det här visar Innovationsföretagens senaste konjunkturrapport Investeringssignalen. Två av tre företag behöver nyanställa och totalt behöver branschen nyrekrytera nästan 6000 personer de kommande sex månaderna. Rapporten visar även att företagen ser ljust på utvecklingen när det gäller orderläget det närmaste halvåret.