Johan Gillberg ny regionchef för Sveriges Byggindustrier Mellan

Johan Gillberg blir ny regionchef för Sveriges Byggindustrier Mellan. Gillberg kommer närmast från en tjänst som förhandlingschef på NCC.

- Vi är väldigt glada att kunna välkomna Johan Gillberg till Sveriges Byggindustrier. Johan har en mycket god kännedom om byggbranschen och våra medlemsföretags vardag vilket kommer att vara viktiga i vårt fortsatta arbete att göra byggbranschen attraktiv, sund och säker, säger Catharina Elmsäter-Svärd, vd Sveriges Byggindustrier.

- Jag ser mycket fram emot att börja jobba på Sveriges Byggindustrier. I min nya roll hoppas jag kunna bidra med erfarenheter från ett medlemsföretags perspektiv gällande de fyra fokusområdena – attraktiva kollektivavtal, kompetensförsörjning, sund konkurrens och säkerhet. Nu ser jag fram emot att träffa alla medarbetare för att få en bild över vilka utmaningar och möjligheter som vi har inom regionen, säger Johan Gillberg.

Johan Gillberg är idag förhandlingschef och HR Manager på NCC och har tidigare bland annat jobbat som förhandlare och löneansvarig på Elektriska Installatörsorganisationen (EIO) samt personalman/löneingenjör på JM AB region Öst.

Sveriges Byggindustrier Region Mellan har kontor i Eskilstuna, Falun, Linköping, Norrköping, Uppsala, Västerås och Örebro. Johan Gillberg kommer att utgå från kontoret i Uppsala.

Johan Gillberg tillträder sin nya tjänst på Sveriges Byggindustrier efter årsskiftet.

Bolund och Eneroth ges nyckelroller när Sverige ska rustas för 11 miljoner invånare21.1.2019 14:58:23 CETPressmeddelande

Sveriges Byggindustrier gratulerar Per Bolund som idag utsetts till ny bostadsminister. - Att bostadsministern nu flyttar in på Finansdepartementet innebär att bostadsfrågan får större tyngd. Det är bra. Men ska byggandet ta fart igen krävs en fungerande finansiering. Bolunds förändrade portfölj leder förhoppningsvis till en översyn och förändring av de införda kreditrestriktionerna samt att det görs undantag för förstagångsköpare, säger Catharina Elmsäter-Svärd, VD för Sveriges Byggindustrier.