Johan Lagerhäll blir ny vd på TRR

TRRs styrelse har utsett Johan Lagerhäll till vd för TRR med start den 6 juli 2022. Efter en gedigen rekryteringsprocess föll valet på Johan som tidigare varit tf vd och ekonomichef på TRR.

Jag känner mig ödmjuk inför uppdraget och är oerhört laddad. Att få förtroendet att få leda den här fantastiska organisationen är verkligen ett hedersuppdrag. Eftersom jag varit några år på TRR har jag god insyn i allt det fina arbete vi gör och jag ser fram emot att tillsammans med våra medarbetare förädla verksamheten, och se till så vi står rustade inför vårt nya utökade uppdrag, säger Johan Lagerhäll, vd på TRR Trygghetsrådet.

Johan Lagerhäll har varit ekonomichef på TRR sedan 2018 och har haft rollen som tf vd sedan februari. Tidigare har Johan arbetat som vd på Taxi Stockholm och som CFO på Lernia.

Johan Lagerhäll är trygg, kompetent och med sin gedigna bakgrund ger han TRR rätt förutsättningar för att ta organisationen in i framtiden. Johan och TRRs uppdrag är nu att bibehålla den goda omställningsorganisationen man byggt upp och samtidigt säkerställa att TRR klarar av att möta det nya omställningsavtalet som träder i kraft 1 oktober, säger Mattias Dahl, vice vd Svenskt Näringsliv och ordförande i TRRs styrelse.

Johan Lagerhäll tillträder som permanent vd på TRR 6 juli.

Stark arbetsmarknad för privatanställda tjänstemän – lägsta nivåerna av uppsagda på 17 år4.7.2022 09:30:00 CEST | Pressmeddelande

Arbetsmarknaden för tjänstemännen i Sverige är fortsatt stark trots en orolig omvärld, ökad inflationstakt och dystra ekonomiska prognoser. 1896 uppsagda privatanställda tjänstemän har sökt stöd hos omställningsorganisationen TRR under andra kvartalet 2022 och inte sedan 2005 har antalet uppsagda tjänstemän i det privata näringslivet varit så lågt.

TRRs Insiktskompass presenterar: 4 av 10 tjänstemän intresserade av att byta jobb8.3.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

42 % av de privatanställda tjänstemännen uppger att de är intresserade av att byta jobb eller arbetsgivare. Kvinnor är mer intresserade än män, och personer i åldern 18–30 år är mer intresserade än personer i andra åldersgrupper. Det visar en undersökning som gjorts bland privatanställda tjänstemän på uppdrag av TRR, en ledande aktör inom omställningar och förändringar som rör det privata arbetslivet.