Johan Mann utsedd till ny vd för Fastigo

Styrelsen för fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation Fastigo har utsett Johan Mann till ny vd. Han tillträder tjänsten den 1 juni 2021.
Johan Mann, tillträdande vd Fastigo

–Vi är mycket nöjda med vårt val av Johan, som med sin bakgrund inom såväl organisationsvärlden som näringslivet har en grundmurad förståelse för vad det innebär att alltid jobba för medlemmarnas bästa. Vi är säkra på att Johan kommer att förvalta och i takt med tiden utveckla Fastigo att vara det självklara valet för fastighetsbranschens arbetsgivare, säger Cathrine Holgersson, ordförande i Fastigo och vd för Gavlegårdarna.

Johan Mann har en lång och gedigen bakgrund som förhandlare och arbetsrättsjurist, och kommer närmast från en tjänst som förhandlingschef för IT&Telekomföretagen inom Almega.

– Jag är mycket glad och ödmjuk inför uppdraget som vd för Fastigo, en organisation som jag följt under många år. Att kunna arbeta dedikerat med en bransch och tillsammans med medarbetarna ytterligare framhäva Fastigos expertis och hängivenhet för fastighetsbranschen ska bli otroligt roligt, säger Johan Mann, tillträdande vd för Fastigo.

Johan Mann efterträder Mona Finnström som nu går i pension efter 13 år som vd på Fastigo.

För frågor, kontakta

Cathrine Holgersson: 070-414 09 81