Johan Torstensson utses till Executive Vice President för Digital Platform Services (DPS) på EVRY.

Han lämnar sin roll som CIO på Ericsson, där han arbetat sedan 2010. Bland hans tidigare ledande befattningar finns bland annat Global Delivery Executive hos Hewlett-Packard och seniorrådgivare vid Technology Partner International.

- Det har varit en fantastisk resa och nu är det dags för nya utmaningar. Att komma till EVRY är en chans jag inte kan tacka nej till. Som den starka nordiska spelare EVRY har utvecklats till under de senaste åren är så finns en enorm möjlighet för EVRY att växa, framför allt på grund av den lokala närheten till kunderna, säger Johan.

Johan Torstensson kommer att vara en del av EVRYs Executive Management Team och ansvara för leveranser till bolagets mer än 10 000 kunder över hela Norden. Han konstaterar att ledord som enkelhet, tydlighet och transparens är centrala för att uppnå tydliga mål.

- Jag ser fram emot att bygga vidare på EVRYs digitala plattformar genom att kombinera kunskapen hos personalen, med digital teknik inom automation, AI och analytics. Min tro är att dessa digitala plattformar kommer vara en av grundpelarna för EVRY att bygga sin tillväxt på.

EVRYs VD Per Hove ser fram emot att välkomna Johan till företaget.

- Johan har stor erfarenhet av att leverera digitala omvandlingsresor och är en skicklig IT-strateg som känner till den nordiska marknaden mycket väl. Dessutom är Johan en väldigt kunnig chef och jag vet att han kommer bli varmt välkommen av sina nya kollegor på EVRY, säger Per Hove.

Johan Torstensson tillträder sin tjänst hos EVRY den 1juni 2019.

Mer information:
Susanne Delastacia, PR-ansvarig
press@evry.com

EVRY is a leading Nordic tech and consulting company. Together with our customers and an ecosystem of the best global digital experts, we shape the future today by applying new technologies to improve end user experiences, and the performance of people, processes and systems

We are close to our customers and represent a Nordic mindset on responsibility, quality and security.

We leverage our Nordicness to do business in more than 18 countries. EVRY is listed on Oslo Stock Exchange. Our 8 800 employees are passionate about creating digital advantage and shaping the future – today.

EVRY kvartalsrapport för andra kvartalet 2019 visar på tillväxt inom konsulttjänster och applikationstjänster, vilket driver en gynnsam intäktsmix och stöder den strategiska inriktningen12.7.2019 07:01:02 CESTPressmeddelande

(Fornebu, 12 juli 2019) EVRY redovisar ett rörelseresultat för andra kvartalet 2019 på 3 178 milj. NOK, jämfört med 3 286 milj. NOK under andra kvartalet 2018. Rörelseintäkterna för första halvåret 2019 var 6 507 milj. NOK, upp från 6 494 milj. NOK jämfört med samma period förra året. Justerat för valutakurseffekter och förvärv var den organiska tillväxten 0,1 % under första halvåret 2019 jämfört med första halvåret 2018. Financial Services redovisade positiv organisk tillväxt under andra kvartalet, medan andra områden påverkades av säsongsvariationer.