Johan Torstensson utses till Executive Vice President för Digital Platform Services (DPS) på EVRY.

Han lämnar sin roll som CIO på Ericsson, där han arbetat sedan 2010. Bland hans tidigare ledande befattningar finns bland annat Global Delivery Executive hos Hewlett-Packard och seniorrådgivare vid Technology Partner International.

- Det har varit en fantastisk resa och nu är det dags för nya utmaningar. Att komma till EVRY är en chans jag inte kan tacka nej till. Som den starka nordiska spelare EVRY har utvecklats till under de senaste åren är så finns en enorm möjlighet för EVRY att växa, framför allt på grund av den lokala närheten till kunderna, säger Johan.

Johan Torstensson kommer att vara en del av EVRYs Executive Management Team och ansvara för leveranser till bolagets mer än 10 000 kunder över hela Norden. Han konstaterar att ledord som enkelhet, tydlighet och transparens är centrala för att uppnå tydliga mål.

- Jag ser fram emot att bygga vidare på EVRYs digitala plattformar genom att kombinera kunskapen hos personalen, med digital teknik inom automation, AI och analytics. Min tro är att dessa digitala plattformar kommer vara en av grundpelarna för EVRY att bygga sin tillväxt på.

EVRYs VD Per Hove ser fram emot att välkomna Johan till företaget.

- Johan har stor erfarenhet av att leverera digitala omvandlingsresor och är en skicklig IT-strateg som känner till den nordiska marknaden mycket väl. Dessutom är Johan en väldigt kunnig chef och jag vet att han kommer bli varmt välkommen av sina nya kollegor på EVRY, säger Per Hove.

Johan Torstensson tillträder sin tjänst hos EVRY den 1juni 2019.

Mer information:
Susanne Delastacia, PR-ansvarig
press@evry.com

EVRY är en av Nordens ledande IT-service- och mjukvaruleverantörer och har mer än 10 000 kunder inom den privata och offentliga sektorn. Varje dag använder mer än 5 miljoner personer i Norden lösningar som levereras av EVRY. Genom sin starka lokala närvaro och djupgående tekniska och kommersiella insikt är EVRY en drivande kraft för innovation och modernisering hos kunderna. EVRY redovisade en omsättning på 12,9 miljarder NOK under 2018 och har cirka 8 800 anställda i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu strax utanför Oslo, och bolaget är noterat på Oslobörsen.

Starkt nettoresultat och fritt kassaflöde kombinerat med en betydande ökning av orderstocken8.2.2019 07:00:21 CETPressmeddelande

(Fornebu, 8 februari 2019): EVRY-koncernen redovisade totala intäkter för det fjärde kvartalet 2018 på 3 413 miljoner NOK, motsvarande en organisk tillväxt på 0,4 %. För helåret 2018 levererade koncernen en organisk tillväxt på 3,0 %, motsvarande en total intäkt på 12 912 miljoner NOK, jämfört med 12 596 miljoner NOK 2017. Det justerade EBITA-resultatet för fjärde kvartalet uppgick till 475 miljoner NOK (13,9 %), jämfört med 495 miljoner NOK (14,5 %) under fjärde kvartalet 2017. Den justerade EBITA-marginalen för helåret 2018 slutade i linje med riktlinjernas 12,3 % (1 582 miljoner NOK), jämfört med 12,5 % (1 569 miljoner NOK) 2017.

Handelsbanken i Finland och EVRY ingår ett strategiskt avtal13.12.2018 06:51:53 CETPressmeddelande

(Stockholm, 13 december 2018) Handelsbanken Finland och EVRY har ingått ett avtal för leverans av nästa generation kärnbank- och betalningslösningar. Det samlade kontraktsvärdet uppgår till cirka NOK 650 miljoner under en period av åtta år (och i tillägg en option på två år). Detta är ett viktigt steg för EVRY i den finska marknaden för företagets strategi om att fortsätta växa i Norden och internationellt.