Jonas Sjöstedt besöker Jönköping

Torsdag 24 maj kommer Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt till Jönköping. Besöket är en del av hans landsomfattande valårsturné.

Jonas Sjöstedt kommer bland annat att träffa elever på Bäckadalsgymnasiet. På kvällen håller han ett öppet möte i Kulturhuset för alla nyfikna jönköpingsbor. Ämnet är vad ojämlikheten gör med oss och hur Sverige kan bli världens jämlikaste land igen.

– Sveriges ekonomi går bra, men det kommer långt ifrån alla till del. De rikaste blir allt rikare samtidigt som andra lämnas efter. De allra flesta i Sverige vill ha mer jämlikhet, ändå är det idag bara Vänsterpartiet som har en politik som faktiskt skulle minska klyftorna. Det tänkte jag tala om i Jönköping, säger Jonas Sjöstedt inför besöket.

Media är välkomna att delta under besöken och Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

13.30-15.00 Träffar elever i Bäckadalsgymnasiets matsal Energikällan, Åsenvägen 11, Jönköping.

18.00-19.30 Öppet kvällsmöte i Kulturhuset, lokal Studion, Svavelsticksgränd 7, Jönköping.

Örjan Rodhe, politisk sekreterare för Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

Pressinbjudan: Jonas Sjöstedt håller vårtal16.5.2019 15:20:42 CESTPressmeddelande

Lördag den 18:e maj håller Jonas Sjöstedt vårtal på Vänsterpartiets vårfest, som hålls på Nytorget i Stockholm. Media bjuds också in till en pressträff där Jonas Sjöstedt presenterar en angelägen nyhet med koppling till EU-valet. Välkomna! Programmet i sin helhet: 13.30 Vårfesten börjar 13.35-13.45 Tal av Malin Björk, EU-parlamentariker (V) och toppkandidat 13.45-14.15 Musikframträdande med Northern Indians 14.20 pressträff med Jonas Sjöstedt 14.50 – 15.10 Musikframträdande med Esther Lennstrand 15.15-15.45 ca vårtal av Jonas Sjöstedt 16.00 Festen avslutas För mer information: Vänsterpartiets presstjänst: 070-620 00 64