Jonas Sjöstedt besöker Jönköping

Torsdag 24 maj kommer Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt till Jönköping. Besöket är en del av hans landsomfattande valårsturné.

Jonas Sjöstedt kommer bland annat att träffa elever på Bäckadalsgymnasiet. På kvällen håller han ett öppet möte i Kulturhuset för alla nyfikna jönköpingsbor. Ämnet är vad ojämlikheten gör med oss och hur Sverige kan bli världens jämlikaste land igen.

– Sveriges ekonomi går bra, men det kommer långt ifrån alla till del. De rikaste blir allt rikare samtidigt som andra lämnas efter. De allra flesta i Sverige vill ha mer jämlikhet, ändå är det idag bara Vänsterpartiet som har en politik som faktiskt skulle minska klyftorna. Det tänkte jag tala om i Jönköping, säger Jonas Sjöstedt inför besöket.

Media är välkomna att delta under besöken och Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

13.30-15.00 Träffar elever i Bäckadalsgymnasiets matsal Energikällan, Åsenvägen 11, Jönköping.

18.00-19.30 Öppet kvällsmöte i Kulturhuset, lokal Studion, Svavelsticksgränd 7, Jönköping.

Örjan Rodhe, politisk sekreterare för Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

Vänsterpartiet miljardsatsar på kvinnors löner18.8.2018 15:30Pressmeddelande

Åren går, men löneskillnaderna består. Så skulle man kunna sammanfatta den lönediskriminering på svensk arbetsmarknad som gör att kvinnor tjänar mindre än män för samma eller likvärdiga arbetsuppgifter. Därför vill Vänsterpartiet införa jämställdhetsmiljarder - ett ekonomiskt stöd på 5 miljarder kronor per år - riktat till Sveriges kommuner och landsting för att ge förutsättningar att utjämna löneskillnader mellan kvinnor och män.