Jonas Sjöstedt besöker Linköping

Tisdag 8 maj besöker Jonas Sjöstedt Linköping som en del av sin landsomfattande valårsturné. Besöket handlar om jämlikhet och valets kanske allra hetaste fråga – sjukvården.

Han besöker akutmottagningen på Universitetssjukhuset och på kvällen håller han ett öppet möte på Linköpings stadsbibliotek för alla nyfikna linköpingsbor.

Jonas Sjöstedt spelar under turnébesöken även in podden ”Svenska köksbord” in, där han möter människor som vi inte brukar se i de stora medierna.

– Vad händer med en när åren går och man aldrig får fast jobb eller fast bostad? Hur blir vardagen i en familj där barnet behöver personlig assistans men assistanstimmarna plötsligt dras in? På möten och resor träffar jag alltid personer som vill berätta om sitt liv och sin situation. Därför är det så fint att spela in den här podden. Att få slå sig ned vid köksbordet hemma hos människor runtom i landet och verkligen få tid att lyssna och samtala om läget i Sverige. Nu har turen kommit till Linköping, säger Jonas Sjöstedt.

14.00 Besöker akutmottagningen, Universitetssjukhuset (ingång 16).

18.00 Öppet kvällsmöte, Hörsalen, Linköpings stadsbibliotek, Östgötagatan 5.

Media är välkomna att delta på sjukhusbesöket och det öppna mötet. Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

Örjan Rodhe, politisk sekreterare till Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

Välkommen till Jonas veranda - istället för Almedalen24.6.2020 11:10:57 CESTPressmeddelande

Vänsterpartiet ställer inte in vår dag i Almedalen. Tvärtom. Vi satsar på ett helt eget digitalt program. Det blir politiska samtal om sommar och klassamhälle i talkshowen ”Snack med Sjöstedt”. Det blir musikunderhållning och förstås – det blir som vanligt ett Almedalstal av Jonas Sjöstedt, denna gång från hans egen veranda på torpet i Umeå. Här är hela programmet för Jonas Veranda - onsdag 1 juli 2020: 10.00 Pressträff från Jonas Veranda. Jonas Sjöstedt presenterar årets Almedalsnyhet. Sänds via Vänsterpartiets facebook-kanal https://www.facebook.com/vansterpartiet/live https://www.facebook.com/vansterpartiet/live Möjlighet finns till enskilda intervjuer, via Skype och liknande. 18.00 Snack med Sjöstedt – Almedalenspecial Sänds via Vänsterpartiets Facebook-kanal, samma länk som ovan. Jonas Sjöstedt pratar om sommar, jämlikhet och vad arbetarrörelsen har gjort med sitt bildningsideal. Gäster: -Anneli Jordahl, prisbelönt arbetarförfattare, bla ”Klass är du fin nog” Låt inte den här stan