Jonas Sjöstedt besöker Linköping

Tisdag 8 maj besöker Jonas Sjöstedt Linköping som en del av sin landsomfattande valårsturné. Besöket handlar om jämlikhet och valets kanske allra hetaste fråga – sjukvården.

Han besöker akutmottagningen på Universitetssjukhuset och på kvällen håller han ett öppet möte på Linköpings stadsbibliotek för alla nyfikna linköpingsbor.

Jonas Sjöstedt spelar under turnébesöken även in podden ”Svenska köksbord” in, där han möter människor som vi inte brukar se i de stora medierna.

– Vad händer med en när åren går och man aldrig får fast jobb eller fast bostad? Hur blir vardagen i en familj där barnet behöver personlig assistans men assistanstimmarna plötsligt dras in? På möten och resor träffar jag alltid personer som vill berätta om sitt liv och sin situation. Därför är det så fint att spela in den här podden. Att få slå sig ned vid köksbordet hemma hos människor runtom i landet och verkligen få tid att lyssna och samtala om läget i Sverige. Nu har turen kommit till Linköping, säger Jonas Sjöstedt.

14.00 Besöker akutmottagningen, Universitetssjukhuset (ingång 16).

18.00 Öppet kvällsmöte, Hörsalen, Linköpings stadsbibliotek, Östgötagatan 5.

Media är välkomna att delta på sjukhusbesöket och det öppna mötet. Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

Örjan Rodhe, politisk sekreterare till Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, 070-620 00 64 (ej sms)

Pressinbjudan: Jonas Sjöstedt håller vårtal16.5.2019 15:20:42 CESTPressmeddelande

Lördag den 18:e maj håller Jonas Sjöstedt vårtal på Vänsterpartiets vårfest, som hålls på Nytorget i Stockholm. Media bjuds också in till en pressträff där Jonas Sjöstedt presenterar en angelägen nyhet med koppling till EU-valet. Välkomna! Programmet i sin helhet: 13.30 Vårfesten börjar 13.35-13.45 Tal av Malin Björk, EU-parlamentariker (V) och toppkandidat 13.45-14.15 Musikframträdande med Northern Indians 14.20 pressträff med Jonas Sjöstedt 14.50 – 15.10 Musikframträdande med Esther Lennstrand 15.15-15.45 ca vårtal av Jonas Sjöstedt 16.00 Festen avslutas För mer information: Vänsterpartiets presstjänst: 070-620 00 64