Jonas Sjöstedt delar ut Abdipriset i Husby, Stockholm

Onsdag 14 november delar Jonas Sjöstedt ut årets Abdipris i Husby, Stockholm. Priset instiftades för att hedra vänsterpartisten och Husbybon Abdirahim ”Abdi” Hassan som sköts till döds i Somalia 2013. Pristagaren offentliggörs på plats.

Tid: Onsdag 14 november, kl 18-19.

Plats: Folkets Husby, Edvard Griegsgången 16, Kista.

Abdirahim Hassans minnesfond inrättades av Vänsterpartiet, Ung Vänster, Vänsterpartiet Storstockholm och Ung Vänster Storstockholm. Syftet är att i Abdirahim Hassans anda stödja dels organisering av gräsrotsarbete i Sverige, dels internationellt solidaritetsarbete, som syftar till att främja demokrati, jämställdhet, mänskliga rättigheter och social rättvisa.

Tidigare mottagare av Abdipriset är Streetgäris (2014), Förenade Förorter (2015), Tillsammanskapet (2016) och Rissneambassadörerna (2017).

Örjan Rodhe, politisk sekreterare för Jonas Sjöstedt, tfn. 073-781 09 57
Vänsterpartiets presstjänst, tfn. 070-620 00 64 (ej sms)

Vänsterpartiets affischer i EU-valet – så ser de ut23.4.2019 17:00:02 CESTPressmeddelande

Nu visar Vänsterpartiet sina affischer inför EU-valet. - EU-valet ser ut att bli det fjärde valet i rad då Vänsterpartiet växer. Vi fortsätter att få fler medlemmar och väljare. Det är helt logiskt – en helt ny generation växer fram och ser att klimatkrisen kräver stora förändringar och ett jämlikare samhälle. Vi är deras parti, säger Aron Etzler, Vänsterpartiets partisekreterare. Valaffischerna bifogas och kan även ses på Vänsterpartiets hemsida https://www.vansterpartiet.se/vansterpartiets-affischer-i-eu-valet-sa-ser-de-ut/ För mer information: Vänsterpartiets presstjänst 070-620 00 64