Jonas Sjöstedt har himlen runt hörnet - Lisa Nilsson gäst i hans talkshow

Imorgon får Jonas Sjöstedt välkomna en av sina drömgäster till ”Snack med Sjöstedt” - artisten och skådespelaren Lisa Nilsson.

- Förutom att Lisa Nilsson sjöng ”Himlen runt hörnet” så att taket nästan lyfte vid riksdagens öppnande 2015 är hon en person som visar ett ovanligt stort politiskt engagemang. Det väcker min nyfikenhet hur detta starka politiska engagemang går att kombinera med en stor artistkarriär, säger Jonas Sjöstedt.

”Snack med Sjöstedt” har sänts sedan hösten 2016, och till detta åttonde program får Lisa Nilsson sällskap på scenen av den skarpslipade kritikern och krönikören Andres Lokko och Zina Al Dewany, nybliven redaktör för Politism.

Snack med Sjöstedt äger rum på Bar Brooklyn, Hornstull Strand, onsdag 14 mars kl 19.30-20.30. Programmet sänds också direkt på Vänsterpartiets Facebook.

Åsa Mattsson, Projektansvarig (V)

Vänsterpartiets presstjänst

Vänsterpartiet: Den misslyckade LSS-utredningen måste göras om10.1.2019 16:02Pressmeddelande

Den LSS-utredning som presenteras idag är ett misslyckande som inte respekterar lagens intentioner. För Vänsterpartiet är det en självklarhet att alla människor ska kunna leva fullvärdiga liv. Vi kommer att agera för att utredningen nu läggs i papperskorgen och att de lagändringar som behövs för att säkra människors lika värde kommer till stånd. Vi kommer att ta ett utskottsinitiativ för att tillsätta en ny snabbutredning och kräva att frågan tas upp i en aktuell politisk debatt i riksdagen. - Personlig assistans har förbättrat livskvaliteten enormt för många och är en av de viktigaste jämlikhetsreformerna i Sveriges historia. Vi kommer aldrig att acceptera något annat än att lagens grundintention erkänns, med fokus på lika rätt och full delaktighet i samhället för alla dem som behöver assistans, säger Maj Karlsson, socialpolitisk talesperson i Vänsterpartiet. Cirka 2000 människor har fått assistansen indragen under de senaste åren, men den aktuella LSS-utredningen har ingen lösning på