Jonas Sjöstedt har himlen runt hörnet - Lisa Nilsson gäst i hans talkshow

Imorgon får Jonas Sjöstedt välkomna en av sina drömgäster till ”Snack med Sjöstedt” - artisten och skådespelaren Lisa Nilsson.

- Förutom att Lisa Nilsson sjöng ”Himlen runt hörnet” så att taket nästan lyfte vid riksdagens öppnande 2015 är hon en person som visar ett ovanligt stort politiskt engagemang. Det väcker min nyfikenhet hur detta starka politiska engagemang går att kombinera med en stor artistkarriär, säger Jonas Sjöstedt.

”Snack med Sjöstedt” har sänts sedan hösten 2016, och till detta åttonde program får Lisa Nilsson sällskap på scenen av den skarpslipade kritikern och krönikören Andres Lokko och Zina Al Dewany, nybliven redaktör för Politism.

Snack med Sjöstedt äger rum på Bar Brooklyn, Hornstull Strand, onsdag 14 mars kl 19.30-20.30. Programmet sänds också direkt på Vänsterpartiets Facebook.

Åsa Mattsson, Projektansvarig (V)

Vänsterpartiets presstjänst

Vänsterpartiet begär aktuell debatt om Arbetsförmedlingen28.3.2019 16:47:30 CETPressmeddelande

Med anledning av det allvarliga läget för Arbetsförmedlingen, med stora neddragningar och omfattande kontorsnedläggningar, begär Vänsterpartiet att en aktuell debatt hålls i riksdagen snarast möjligt. - Vi är mycket oroade över regeringens oklara agerande när det gäller Arbetsförmedlingen och nu kräver vi att ansvariga statsråd faktiskt redogör för hur de ser på framtidens arbetsförmedling och om de har några lösningar, säger Ali Esbati, arbetsmarknadspolitisk talesperson i Vänsterpartiet. Arbetsförmedlingen står inför mycket stora förändringar. Under våren 2019 har myndigheten varslat 4 500 anställda och aviserat att ett stort antal lokala kontor ska läggas ned. Idag meddelade myndigheten vilka orter som berörs av nedläggningarna. Förändringarna är ett resultat av Moderaternas och Kristdemokraternas budget som röstades igenom i riksdagen i december. Den därefter tillträdda regeringen har dock inte klargjort hur denna väldiga omvandling ska kunna genomföras på ett rimligt och ansvarsfu