Jonas Sjöstedt på valturné för jämlikhet

Nu startar Jonas Sjöstedt en valturné runt om i landet som kommer att pågå fram till valet.

Startskottet för valturnén går den 9 augusti och under fyra veckor kommer Jonas Sjöstedt turnera runt i Sverige för att berätta om hur Vänsterpartiet vill skapa ett Sverige för alla, inte bara de rikaste.

11/8 Borås

15/8 Skövde och Vårgårda

16/8 Medborgarplatsen, Stockholm

18/8 Skärholmen, Stockholm

Valupptakt med gatufest på Södermalm, Stockholm

19/8 Selångers marknad, Sundsvall

20/8 Jönköping

21/8 Växjö

22/8 Botkyrka, Stockholm

24/8 Linköping

25/8 Malmö

26/8 Sommartal i Umeå

28/8 Södertälje

30/8 Karlstad

31/8 Norrköping

1/9 Göteborg

2/9 Söderhamn

3/9 Lund

5/9 Solna

8/9 Stockholm, Örebro, Västerås och Uppsala

Mer detaljerat program kommer framöver.

För mer info:

Vardagar fram till 16:

Jessica Nordh, pressekretare för Jonas Sjöstedt, 073-076 22 90

Vardagar efter 16:

Örjan Rodhe, pressekretare för Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57

Helger:

Tove Liljeholm, pressekretare för Jonas Sjöstedt, 073-816 64 70

Lotta Johnsson Fornarve svepte Björn Söder ur talmansstolen  – en seger för demokratin24.9.2018 16:47Pressmeddelande

Vänsterpartiets Lotta Johnsson Fornarve fick flest röster i omröstningen om posten som riksdagens andre vice talman. – Det känns fantastiskt hedrande. Jag känner mig också lättad över att riksdagen har markerat att Sverigedemokraterna inte är ett parti som alla andra. Vi kan inte ha en talman som inte står upp för alla människors lika värde, säger Lotta Johnsson Fornarve. Lotta Johnsson Fornarve valdes in i riksdagen 2014 och har under mandatperioden suttit i civilutskottet, Europarådet, arbetande ersättare i utrikesutskottet, försvarsutskottet och försvarsberedningen. Sedan 2017 är hon Vänsterpartiets försvarspolitiska talesperson och hon har tidigare suttit med i Vänsterpartiets partistyrelse. Lotta Johnsson Fornarve har även varit internationell sekreterare för ISAK, en paraplyorganisation mot apartheid, och suttit i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen i Oxelösund och Linköping. – Det här är väldigt glädjande. Nu har riksdagen visat att man inte vill ha en talman som uttrycker sig