Jonas Sjöstedt på valturné för jämlikhet

Nu startar Jonas Sjöstedt en valturné runt om i landet som kommer att pågå fram till valet.

Startskottet för valturnén går den 9 augusti och under fyra veckor kommer Jonas Sjöstedt turnera runt i Sverige för att berätta om hur Vänsterpartiet vill skapa ett Sverige för alla, inte bara de rikaste.

11/8 Borås

15/8 Skövde och Vårgårda

16/8 Medborgarplatsen, Stockholm

18/8 Skärholmen, Stockholm

Valupptakt med gatufest på Södermalm, Stockholm

19/8 Selångers marknad, Sundsvall

20/8 Jönköping

21/8 Växjö

22/8 Botkyrka, Stockholm

24/8 Linköping

25/8 Malmö

26/8 Sommartal i Umeå

28/8 Södertälje

30/8 Karlstad

31/8 Norrköping

1/9 Göteborg

2/9 Söderhamn

3/9 Lund

5/9 Solna

8/9 Stockholm, Örebro, Västerås och Uppsala

Mer detaljerat program kommer framöver.

För mer info:

Vardagar fram till 16:

Jessica Nordh, pressekretare för Jonas Sjöstedt, 073-076 22 90

Vardagar efter 16:

Örjan Rodhe, pressekretare för Jonas Sjöstedt, 073-781 09 57

Helger:

Tove Liljeholm, pressekretare för Jonas Sjöstedt, 073-816 64 70

Vänsterpartiet: Den misslyckade LSS-utredningen måste göras om10.1.2019 16:02Pressmeddelande

Den LSS-utredning som presenteras idag är ett misslyckande som inte respekterar lagens intentioner. För Vänsterpartiet är det en självklarhet att alla människor ska kunna leva fullvärdiga liv. Vi kommer att agera för att utredningen nu läggs i papperskorgen och att de lagändringar som behövs för att säkra människors lika värde kommer till stånd. Vi kommer att ta ett utskottsinitiativ för att tillsätta en ny snabbutredning och kräva att frågan tas upp i en aktuell politisk debatt i riksdagen. - Personlig assistans har förbättrat livskvaliteten enormt för många och är en av de viktigaste jämlikhetsreformerna i Sveriges historia. Vi kommer aldrig att acceptera något annat än att lagens grundintention erkänns, med fokus på lika rätt och full delaktighet i samhället för alla dem som behöver assistans, säger Maj Karlsson, socialpolitisk talesperson i Vänsterpartiet. Cirka 2000 människor har fått assistansen indragen under de senaste åren, men den aktuella LSS-utredningen har ingen lösning på