Jonas Sjöstedt valspurtar för jämlikhet

I helgen valspurtar Jonas Sjöstedt genom att hålla tal i Stockholm, Örebro, Västerås och Uppsala. Under fyra veckor har han turnerat runt i Sverige för att berätta om hur Vänsterpartiet vill skapa ett Sverige för alla, inte bara de rikaste. Under valdagen delar han ut valsedlar i Midsommarkransen i Stockholm.

– Vänsterpartiet går till val på en ekonomi för alla, inte bara för de rika. Det handlar om att bygga ett samhälle där alla får del av våra gemensamma framgångar och där rikedomarna inte bara samlas hos en liten elit. Det märks att många tycker precis som vi. Sommarens samtliga opinionsmätningar visar att vi går starkt framåt i opinionen och vi har det högsta medlemstalet på 50 år. Vänsterpartiet är garanten för att Sverige får mer vänsterpolitik. Vi har visat att vi inte svajar när det blåser, säger Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiets partiledare.

Lördag:
11.00 Medborgarplatsen, Stockholm
14.30 Slottsparken, Örebro
16.30 Viksängskolan, Västerås
19.00 Östra gatan/Smedsgränd, Uppsala

Söndag:
12-14 valsedelutdelning vid Midsommarkransens gymnasium, Tellusvägen 10.

Media är välkomna att delta och Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

Jessica Nordh, pressekreterare för Jonas Sjöstedt, tfn. 073-076 22 90
Vänsterpartiets presstjänst, tfn. 070-620 00 64 (Obs ej sms)

Vänsterpartiet: Den misslyckade LSS-utredningen måste göras om10.1.2019 16:02Pressmeddelande

Den LSS-utredning som presenteras idag är ett misslyckande som inte respekterar lagens intentioner. För Vänsterpartiet är det en självklarhet att alla människor ska kunna leva fullvärdiga liv. Vi kommer att agera för att utredningen nu läggs i papperskorgen och att de lagändringar som behövs för att säkra människors lika värde kommer till stånd. Vi kommer att ta ett utskottsinitiativ för att tillsätta en ny snabbutredning och kräva att frågan tas upp i en aktuell politisk debatt i riksdagen. - Personlig assistans har förbättrat livskvaliteten enormt för många och är en av de viktigaste jämlikhetsreformerna i Sveriges historia. Vi kommer aldrig att acceptera något annat än att lagens grundintention erkänns, med fokus på lika rätt och full delaktighet i samhället för alla dem som behöver assistans, säger Maj Karlsson, socialpolitisk talesperson i Vänsterpartiet. Cirka 2000 människor har fått assistansen indragen under de senaste åren, men den aktuella LSS-utredningen har ingen lösning på