Jonas Sjöstedt valspurtar för jämlikhet

I helgen valspurtar Jonas Sjöstedt genom att hålla tal i Stockholm, Örebro, Västerås och Uppsala. Under fyra veckor har han turnerat runt i Sverige för att berätta om hur Vänsterpartiet vill skapa ett Sverige för alla, inte bara de rikaste. Under valdagen delar han ut valsedlar i Midsommarkransen i Stockholm.

– Vänsterpartiet går till val på en ekonomi för alla, inte bara för de rika. Det handlar om att bygga ett samhälle där alla får del av våra gemensamma framgångar och där rikedomarna inte bara samlas hos en liten elit. Det märks att många tycker precis som vi. Sommarens samtliga opinionsmätningar visar att vi går starkt framåt i opinionen och vi har det högsta medlemstalet på 50 år. Vänsterpartiet är garanten för att Sverige får mer vänsterpolitik. Vi har visat att vi inte svajar när det blåser, säger Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiets partiledare.

Lördag:
11.00 Medborgarplatsen, Stockholm
14.30 Slottsparken, Örebro
16.30 Viksängskolan, Västerås
19.00 Östra gatan/Smedsgränd, Uppsala

Söndag:
12-14 valsedelutdelning vid Midsommarkransens gymnasium, Tellusvägen 10.

Media är välkomna att delta och Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

Jessica Nordh, pressekreterare för Jonas Sjöstedt, tfn. 073-076 22 90
Vänsterpartiets presstjänst, tfn. 070-620 00 64 (Obs ej sms)

Vänsterpartiet begär aktuell debatt om Arbetsförmedlingen28.3.2019 16:47:30 CETPressmeddelande

Med anledning av det allvarliga läget för Arbetsförmedlingen, med stora neddragningar och omfattande kontorsnedläggningar, begär Vänsterpartiet att en aktuell debatt hålls i riksdagen snarast möjligt. - Vi är mycket oroade över regeringens oklara agerande när det gäller Arbetsförmedlingen och nu kräver vi att ansvariga statsråd faktiskt redogör för hur de ser på framtidens arbetsförmedling och om de har några lösningar, säger Ali Esbati, arbetsmarknadspolitisk talesperson i Vänsterpartiet. Arbetsförmedlingen står inför mycket stora förändringar. Under våren 2019 har myndigheten varslat 4 500 anställda och aviserat att ett stort antal lokala kontor ska läggas ned. Idag meddelade myndigheten vilka orter som berörs av nedläggningarna. Förändringarna är ett resultat av Moderaternas och Kristdemokraternas budget som röstades igenom i riksdagen i december. Den därefter tillträdda regeringen har dock inte klargjort hur denna väldiga omvandling ska kunna genomföras på ett rimligt och ansvarsfu