Jonas Sjöstedt valspurtar för jämlikhet

I helgen valspurtar Jonas Sjöstedt genom att hålla tal i Stockholm, Örebro, Västerås och Uppsala. Under fyra veckor har han turnerat runt i Sverige för att berätta om hur Vänsterpartiet vill skapa ett Sverige för alla, inte bara de rikaste. Under valdagen delar han ut valsedlar i Midsommarkransen i Stockholm.

– Vänsterpartiet går till val på en ekonomi för alla, inte bara för de rika. Det handlar om att bygga ett samhälle där alla får del av våra gemensamma framgångar och där rikedomarna inte bara samlas hos en liten elit. Det märks att många tycker precis som vi. Sommarens samtliga opinionsmätningar visar att vi går starkt framåt i opinionen och vi har det högsta medlemstalet på 50 år. Vänsterpartiet är garanten för att Sverige får mer vänsterpolitik. Vi har visat att vi inte svajar när det blåser, säger Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiets partiledare.

Lördag:
11.00 Medborgarplatsen, Stockholm
14.30 Slottsparken, Örebro
16.30 Viksängskolan, Västerås
19.00 Östra gatan/Smedsgränd, Uppsala

Söndag:
12-14 valsedelutdelning vid Midsommarkransens gymnasium, Tellusvägen 10.

Media är välkomna att delta och Jonas Sjöstedt är tillgänglig för intervjuer.

Jessica Nordh, pressekreterare för Jonas Sjöstedt, tfn. 073-076 22 90
Vänsterpartiets presstjänst, tfn. 070-620 00 64 (Obs ej sms)