Jonas Strömvall ny fastighetschef

Den 1 november tillträdde Jonas Strömvall tjänsten som Fastighetschef med ansvar för Lidls Stockholmskontor. Jonas har arbetat på företaget sedan Lidl etablerades i Sverige 2003 och har haft flera befattningar bland annat etableringschef, fastighetschef och affärs-och utvecklingschef.

Jonas Strömvall, Fastighetschef Lidl Sverige

Jonas Strömvall har sedan 2016 arbetat som etableringschef, och tillträder nu tjänsten som Fastighetschef den 1 november 2018.

- Det gläder oss att Jonas, som varit en viktig person i Lidl Sveriges expansion under lång tid, nu tackat ja till att axla rollen som fastighetschef för vårt stockholmskontor, säger Thomas Brattlöw, Fastighetsdirektör Lidl Sverige.

Lidls expansion i Sverige fortsätter och målet är 200 butiker till och med 2020 och ett långsiktigt mål att det ska finnas 300 butiker i Sverige. Näst på tur att öppna står butiker i Femman, Nordstan i Göteborg, Falkenberg och Erikslund i Västerås.

- Det känns jätteroligt att komma tillbaka till en roll som förändrats mycket genom åren, och att fortsatt få vara med och bidra till utvecklingen av fastighetsbeståndet i det här skedet när Lidl expanderar kraftigt, säger Jonas Strömvall, tillträdande Fastighetschef.

Jonas Strömvall, Fastighetschef Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.