Jonas Strömvall ny fastighetschef

Den 1 november tillträdde Jonas Strömvall tjänsten som Fastighetschef med ansvar för Lidls Stockholmskontor. Jonas har arbetat på företaget sedan Lidl etablerades i Sverige 2003 och har haft flera befattningar bland annat etableringschef, fastighetschef och affärs-och utvecklingschef.

Jonas Strömvall, Fastighetschef Lidl Sverige

Jonas Strömvall har sedan 2016 arbetat som etableringschef, och tillträder nu tjänsten som Fastighetschef den 1 november 2018.

- Det gläder oss att Jonas, som varit en viktig person i Lidl Sveriges expansion under lång tid, nu tackat ja till att axla rollen som fastighetschef för vårt stockholmskontor, säger Thomas Brattlöw, Fastighetsdirektör Lidl Sverige.

Lidls expansion i Sverige fortsätter och målet är 200 butiker till och med 2020 och ett långsiktigt mål att det ska finnas 300 butiker i Sverige. Näst på tur att öppna står butiker i Femman, Nordstan i Göteborg, Falkenberg och Erikslund i Västerås.

- Det känns jätteroligt att komma tillbaka till en roll som förändrats mycket genom åren, och att fortsatt få vara med och bidra till utvecklingen av fastighetsbeståndet i det här skedet när Lidl expanderar kraftigt, säger Jonas Strömvall, tillträdande Fastighetschef.

Jonas Strömvall, Fastighetschef Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl storsatsar på hållbar textil16.7.2019 07:43:00 CESTPressmeddelande

Lidl Sverige fortsätter utveckla utbudet av mer hållbara produkter. Nu lanserar livsmedelskedjan ett pilotprojekt kring en ny textilkollektion med biologiskt nedbrytbar textiltryckfärg, certifierad enligt Cradle to CradlesTM guld- och silverstandard. Utöver den nya kollektionen byter Lidl även ut alla egna textilprodukter som innehåller viskos till den mer miljövänliga LENZING EcoVero Viskos, vilket minskar vattenåtgången i produktionen med hela 50 procent.

Byggstart för Sveriges första klimatneutrala butik3.7.2019 15:02:48 CESTPressmeddelande

Idag togs det första spadtaget i bygget av Lidls helt klimatneutrala butik på Gotland. Den nya butiken ska stå klar i juli 2020 och blir inte bara öns första Lidlbutik, utan även pilotprojekt för Sweden Green Building Councils (SGBC) nya certifiering NollCO2. Projektet utvecklas av Lidl tillsammans med SGBC och LINK Arkitektur. Med butiken på Gotland tar Lidl ytterligare ett steg i att minska klimatpåverkan från sina butiksbyggnader.