Josefin Dalum utsedd till tillförordnad VD och Koncernchef för Moment Group

Styrelsen i Moment Group har utsett Josefin Dalum till tillförordnad VD och Koncernchef med början den 30 september 2019. Josefin Dalum är sedan april 2015 Group CFO för Moment Group och utsågs den 10 juli 2019 även till vice VD för koncernen.

Josefin Dalum rekryterades till Moment Group för sju år sedan och var inledningsvis finansiell controller i koncernen. Den 30 april 2015 utökades hennes ansvarsområde då hon tillträdde tjänsten som Group CFO och hon ingår sedan fem år i koncernledningen.

Avgående VD/Koncernchef Pelle Mattisson lämnar tjänsten den 30 september. Han kommer därefter att bistå koncernen i specifika frågor fram till årsskiftet.

Josefin Dalum tillträder som tillförordnad VD/Koncernchef den 30 september 2019 och hon kommer även fortsättningsvis att inneha tjänsten som Group CFO för Moment Group och genom en interimslösning avlastas i vissa arbetsuppgifter.

Rekryteringen av en permanent koncernchef/VD kommer att ske under 2020.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.4.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.

Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 202031.10.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!