Josefin G Nilsson ny press- och opinionschef på Unionen

Sveriges största fackförbund Unionen har utsett Josefin G Nilsson till ny press- och opinionschef. Hon tillträder sin tjänst 1 september.

- Vi är väldigt glada över rekryteringen av Josefin till press- och opinionschef. Hon har unika erfarenheter och kunskaper från en bredd av frågor och områden inom Unionen, inte minst på avtalssidan. Josefins starka ledarförmåga och kunskap kommer att vara en stor tillgång i press- och opinionsarbetet och säkerställa att det är förankrat med Unionens kärnuppdrag, säger Sofia Johansson, stabschef på Unionen.

Josefin G Nilsson har lång och bred erfarenhet av att arbeta med mobilisering och påverkansarbete i de frågor som Unionen driver, och har jobbat med kommunikation och opinionsbildning både på förbunds- och regional nivå.

- Det ska bli spännande att vara med på Unionens fortsatta resa mot ökad tillväxt av medlemmar samtidigt som arbetsmarknaden förändras i snabb takt. Tydlig kommunikation och effektiv opinionsbildning är viktiga byggstenar både för att öka handlingskraft hos medlemmar och förtroendevalda och även för att vara med och utveckla framtidens arbetsmarknad, säger Josefin G Nilsson.

- Jag ser fram emot att tillsammans med medarbetarna på press- och opinionssektionen och i nära samarbete med andra delar av organisationen arbeta för att säkerställa att Unionen är både en agendasättare och stark påverkanskraft i de frågor som är viktiga för Unionens medlemmar, säger Josefin G Nilsson.

Tel:08-504 151 00press@unionen.se

Vattenfall Kundservice AB vinner Unionens hbtqi-pris 20217.8.2021 12:17:44 CEST | Pressmeddelande

Genom att ta med arbetet med mångfalds och inkluderingsfrågor i allmänhet och hbtqi-frågor i synnerhet i affärsplanen har Vattenfall Kundservice AB visat att frågorna prioriteras på högsta nivå. Företaget bedriver ett strukturerat och aktivt arbete för att skapa en inkluderande arbetsplats för hbtqi-personer där man blir sedd och accepterad för den man är. För det vinner Vattenfall Kundservice Unionens hbtqi-pris år 2021.